Онлайн пазаруването на хранителни стоки процъфтява в Испания след избухването на здравната криза. Към средата на април има ръст от 302%, достигайки до един милион домове. Поради тази причина испанските вериги супермаркети и дигиталните платформи се координират, за да бъдат добре подготвени за справяне със случайните лавини от онлайн поръчки, които все още създават технически затруднения.
Процъфтяващ бизнес
Откакто Amazon започна да продава пресни продукти през 2015 г., платформите за доставка по домовете донесоха модел на „свръхбързи“ доставки, който увеличи конкуренцията. Големите вериги супермаркети са създали свои собствени интернет магазини и специфични дистрибуторски центрове, както в случаите на Mercadona или Carrefour. Други също са си партнирали с компании за технологии и доставки, за да увеличат скоростта на обслужване и да автоматизират процесите, като Lidl и Lola Market, DIA и Glovo, или El Corte Inglés и Deliveroo.
Един от проблемите, с който са се сблъскали, е лавината от поръчки, получени за много кратко време по време на пандемията, без шанс да отговорят на цялото търсене, което е довело до “разочарование”, разказва технологичният експерт Лука Татео. По негово мнение „сега повече от всякога бек офисът в крайна сметка е решаващ за пазаруването“.