Разнообразяване на пазарите за вино препоръча директорът на ИАЛВ
Голяма част от едрите производители на грозде и спиртни напитки от него в България разчитат на големите търговски вериги, за да продават продукцията си. Това обаче не е достатъчно, за да имат стабилен пазар. Необходимо е разнообразяване на пазарите на гроздови спиртни напитки, посочи изпълнителният директор на агенцията по лозата и виното (ИАЛВ) Красимир Коев по време на заседание на парламентарната комисия по земеделие и храни, на което производители и преработватели на грозде представиха проблемите в сектора.
За да се стимулира развитието на лозаро-винарския сектор, необходимо е да се увеличат продажбите, според Красимир Коев. Българските винпроми далеч не са задръстени от вино, отбеляза той в отговор на твърдение от страна на бизнеса за застояли количества. „През тази година във винарските предприятия имаме запаси от 92 млн. литра и през предната година също бяха около 90 млн. литра. Всяка година през септември ние минаваме на проверка и проверяваме колко са запасите.“, обясни директорът на ИАЛВ.
„Пазарите на български спиртни напитки не са само големите търговски вериги. Лесно е да стовариш продукцията си на един склад, но трябва да се търсят пазари и навън“, посочи Красимир Коев. Към момента субсидията за промоция на български гроздови спиртни напитки е 80%, но няма голям интерес към нея. „Ние ви осигуряваме средствата, вие дайте новата визия за сектора“, обърна се той към производителите и допълни, че според него досега държавата е предоставяла пожеланата от бранша подкрепа. „Субсидията за засаждане на нови лозя във Франция и Италия е 50%, а в България е 75%. Промоцията е 50% при тях, при нас е 80%. Застраховката при нас е с 80% субсидия. Смятам, че сме дали възможност да се възползваме от тези средства. Маркетолозите и търговците са длъжници на бранша”, посочи Красимир Коев.