Какви тенденции в потребителското поведение създаде пандемията

Лилия Александрова
Лилия Александрова
7 Минути

 

Пандемията от COVID-19 промени живота ни по много начини, промени се и поведението на потребителите на храни. Това в крайна сметка се отрази и на селскостопанското производство. Ето защо в САЩ водещи експерти по хранене, търговци на дребно и анализатори обърнаха внимание и анализираха основните хранителни тенденции, които се създадоха по време на пандемията от коронавируса и са актуални и след нея. Ето кратък преглед на 14-те най-важни тенденции в потреблението на храни, които експертите са идентифицирали и които вероятно ще повлияят и на селскостопанското производство в бъдеще.

1. Подкрепа за имунната система

Тази тенденция беше особено силна по време на пандемията от коронавируса. Експертите обръщат внимание на така наречените суперхрани пробиотици като киселото зеле, ленени семена, моркови и много други. В САЩ също се наблюдава бум в консумацията на цитрусови плодове, обусловен от голямото търсене на натурален витамин С. Наблюдателите отбелязват също така, че границите между функционални храни и напитки с подобни съставки стават все по-размити.

2. Интересни и „забавни“ продукти

Интересът към закуските с домати, люти чушки или билки като лимонена трева бележи ръст, според специалистите по хранене. Все повече се използват подправки като пушена сол от ябълково дърво и лимонов мед. Хоби готвачите също искат нови, иновативни смеси от подправки, които насърчават креативността, забавлението, вкуса и разнообразието.

3. Биопродукти и други експерименти

Според експертите органичната храна също е на мода в САЩ. Пазарът расте много бързо и винаги се търсят нови продукти. Освен това обаче много хора искат да експериментират с различни начини на хранене. Делът на населението, което обръща внимание на особено здравословна и прясна храна, непрекъснато нараства.

  1. По-голямо продуктово разнообразиеповторна употреба

Броят на хората, които обръщат внимание на особено здравословна и прясна храна, непрекъснато нараства. Търси се все повече разнообразие в храненето в сравнение с преди. Потребителите търсят различни кулинарни преживявания, които виждат или преоткриват в момента, особено на сайтовете в социалните медии. В САЩ например в момента са на мода храните свързани със сто процентовата употреба на продуктите, както и с рециклирането.

5. Интересна закуска

За хората, които работят от вкъщи, закуската се е превърнала в много важно хранене по време на пандемията. Ето защо тя се е превърнала в нещо специално, казват специалистите по хранене. Това често включва нетрадиционни храни за закуска, като пържен ориз, холандски палачинки или боб мунг.

6. Регионални храни

В САЩ бързо се разраства пазарната ниша на регионалните храни, според търговците на дребно и специалистите по хранене. В много магазини се виждат реклами с табели Go Fresh / Go Local и търговските вериги работят в тясно сътрудничество с местните фермери. В САЩ това означава доставка от радиус от 200 км, и това не се отнася само за големите градове, а и за по-малките населени райони.

7. Вегански и вегетариански продукти

Веганската храна и напитките – като тофу и овесено мляко – вече са станали масови в САЩ, казват експертите по хранене. При това пазарът продължава да расте много бързо. Тофу се търсеше особено силно миналата година поради по-ниската си цена и неутралния си вкус. В ресторантите също повечето клиенти вече търсят вегетариански ястия.

8. Месо и още месо

Търсенето на месо е силно в САЩ, но по време на ризата с коронавируса имаше значителни забавяния в доставките и съкращения на производството, което доведе до значително по-високи цени на месото. Хората се върнаха в ресторантите, възобновиха семейните събирания и гостуванията. Към този момент за специалистите по хранене не е съвсем ясно дали потребителите в крайна сметка ще се върнат към старите навици или новопридобитите им предпочитания ще променят трайно потребителското им поведение.

9. Пазаруване в интернет

По време на пандемията хората свикнаха да поръчват онлайн и сега продължават да се възползват от тази възможност, казват диетолозите. При това все повече хора прибягват към тази услуга.

10. Променят се предпочитанията

Търсенето на месо в САЩ е силно, но по време на пандемията продуктът поскъпна и хората потърсиха по-евтини алтернативи или различни вкусове, които преди не са опитвали.

11. Повече готвене вкъщи

Хората готвят повече у дома по време на пандемията, отколкото преди нея. Използването на рецепти с рози, супи и яхнии беше популярно, включително употребата на месо. Наблюдава се и възобновяване на семейните вечери след пандемията. Освен това повече членове на семейството вече участват в готвенето, оформят се и домашни килери.

12. Приготвяне на ръчен хляб вкъщи

Пандемията тласна хората към традиционната кухня, твърдят диетолозите. Това включва печене на хляб през домашно приготвяне на спагети до консервиране на храна. Собственото производство на яйца също стана значително по-важно.

13. Устойчивост

Хората все повече купуват растителни храни, устойчиво или органично произведено месо и яйца и устойчиви морски дарове. Производството на устойчиво произведени продукти е почти стандарт в търговията с храни. От морски дарове до зеленчуци, домакините искат храната им да идва от компании, които се ангажират да опазват околната среда и да постъпват правилно.

14. Пресни готови ястия за изпът

Все повече ресторанти произвеждат пълни комплекти с хранителни продукти, които клиентите могат да вземат със себе си и да готвят у дома. Заведенията за хранене преосмислят начина си на работа и започват да приличат повече на мини-хранителни магазини, които предлагат коктейли за вкъщи и пълни пакети с храни.

Източник: Successful Farming

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА