Ако не бъдат изградени ски съоръженията в Пирин, страната ни ще предоставя лош туризъм и ще започне да спада интересът към България, което не ни е целта, коментира Иван Обрейков, маркетинговият директор на “Юлен” АД за “Агрозона”. По думите му към момента са положени много усилия Банско да стане световноизвестен курорт. Сега капацитетът на лифта е 2200 души на час и когато дойдат 6000 души се образуват опашки, така някои хора чакат по час и половина – два, което е неприемливо, коментира Иван Обрейков. Планираният лифт ще е с капацитет 3000 човека и дължина 5,8 км, така когато човек си е купил карта, ще може да я използва, а не да чака, посочи Обрейков. Идеята на новите съоръжения е да повишат имиджа на курорта, който и към момента е силно посещаван и е на едно от първите места в света по отношение качество-цена, каза той. В Банско идват скиори дори от Австралия и Нова Зеландия, Южна Африка и Америка, наред с турските, румънските, сръбските и гръцките туристи, каза Обрейков.
“В зоната, която ние управляваме, няма противоречия да се изгради лифт”, посочи маркетинговият директор на “Юлен”. По думите му протестите срещу изграждането на съоръженията са политизирани и са част от предизборна кампания: “Ние нямаме политически протест, просто искаме да развиваме туризъм както можем да го направим, знаете, че само за 15 г. Банско стана толкова известен – откакто ние имаме концесия.”
Просеката за изграждане на кабинковия лифт ще е 0,017% от общата територия на парк “Пирин”, а изнесените данни за 45-48% е невъзможно да се случат в тази зона, категоричен е Иван Обрейков. Ще се изгражда само лифт, не ресторанти и леглова база. Обрейков припомни, че еврокомисар Кармену Вела посочи, че няма основание за предприемане на каквито и да е действия срещу България, тъй като няма нарушение на европейското законодателство.
Очаква се до няколко месеца да има по-голяма конкретика относно размера на инвестицията.