Европейският парламент, Съветът на Европа и Европейската комисия сключиха условно споразумение за промяна на европравилата за реклама на земеделски продукти. Това съобщава Agra Europe. Новата програма ще бъде прилагана от декември 2015 г. Тя не дава възможност на страните-членки да избират какъв бюджет да отделят за съфинансиране. За сметка на това ЕС е отделил по-голям бюджет в сравнение с предишната програма за финансиране на общоевропейско ниво. Това, според европейските официални представители, е решено с цел да се позволи на малките предприятия да участват в програмата.
Финансирането от бюджета на ЕС ще бъде 70% за програмите, по които една страна-членка участва на вътрешния пазар. Средствата са с 80% повече за страните-членки, които участват заедно, в група, на местния пазар, както и за всички схеми на външния пазар. Съфинансирането ще се увеличава до 85% в случаи на кризи както за схемите за една държава, така и тези за няколко държави. Дадените проценти ще се увеличат в бъдеще за държавите-членки, които участват в програма за съфинансиране от ЕС, като процентите ще достигнат съответно 75%, 85% и 90%.