Експортната стратегия залага най-много на черешите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
1 Минути

Черешите са най-експортно ориентираният продукт от сектор „Плодове и зеленчуци”, съобщи специално за „Агрозона” заместник-министърът на земеделието, храните и горите Чавдар Маринов. Площите с този плод са около 120 хил. и в бранша се инвестира постоянно. Според заместник-министърът в момента няма друг продукт, който да се отглежда на толкова големи площи и да е ориентиран към износ навън.

„Експортната стратегия за плодовете и зеленчуците засега е само визия, оценка на силни и слаби страни, заплахи. Извели сме 4 основни цели, които с съответните мерки следва да повишат конкуретноспособността, намирането на пазари. Тук се включват и промоционални програми за рекламиране на нашите продукти, планираме да създадем онлайн платформа, през която да става тази търговия, да изготвим досиета на основните износители.”, коментира още Чавдар Маринов. Документът вече беше обсъден на първа среща с бранша и предстои да се направят предложения.

Зааради липсата на големи площи с насаждения, от сектора обсъждат вариант, при който да се представи навън пакет от няколко вида плодове и зеленчуци, които да бъдат експортирани, защото повечето партньори зад граница изискват големи количества, предвидимост на доставките, калибриране на продуктите и други условия, с които българските производители не винаги могат да се справят.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА