ЕК инвестира 182,9 милиона евро в реклама на храни през 2021 г.

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Общо 182,9 милиона евро ще инвестира Европейската комисия в програмата за реклама на селскостопански хранителни продукти в ЕС и извън него през 2021 г. Инициативата поставя специален акцент върху популяризирането на продукти и земеделски методи, които подкрепят по-пряко европейските цели на Зелената сделка, приоритизиране на биологичните продукти, плодове и зеленчуци и устойчивото земеделие, съобщиха от евроинституцията.

Политиката на ЕС за насърчаване на селскостопански хранителни продукти цели да увеличи конкурентоспособността на сектора, като се възползва от разширяването на световните пазари на селскостопански храни и повиши осведомеността за високите стандарти, използвани в селското стопанство на ЕС, включително по отношение на качеството и устойчивостта. Новата рамка за политиката за промоция ще бъде въведена през следващата година, както е предвидено в стратегията „От фермата до трапезата“.

„Европейското земеделие е на кръстопът“, посочи еврокомисарят по земеделие Януш Войчеховски, „Неговите стандарти по отношение на качеството и безопасността са известни по целия свят. Сега се нуждаем от по-силен фокус върху устойчивостта. Нашата политика за насърчаване подпомага производителите от ЕС при повишаване на осведомеността относно техните продукти в ЕС и извън него. Това ще бъде и решаващ инструмент за насърчаване на устойчивото земеделие в съответствие с амбициите на Зеления пакт. Устойчивото земеделие показа ползи за производителите, като добави стойност към техните продукти и за потребителите, които все повече искат храна с устойчив произход. Бюджетът на политиката за промоция за 2021 г. отразява нарастващата ни амбиция. Трябва да поддържаме такъв бюджет през следващите години, за да гарантираме, че тази политика може да продължи да подкрепя целите на Зелената сделка.”

Почти половината от бюджета – близо 86 милиона евро ще бъдат насочени към кампании, които са по-пряко в съответствие с амбициите на европейския Зелен пакт, и по-специално стратегията „От фермата до трапезата“. Това включва информиране на потребителите в ЕС и в световен мащаб предимствата на биологичното земеделие, устойчивото земеделие в ЕС и ролята на селскостопанския хранителен сектор по отношение на климатичните действия и околната среда. Избраните кампании ще имат за цел да повишат осведомеността за тези видове земеделие и да повишат разпознаваемостта на етикета за биологични продукти. Освен това в рамките на ЕС ще се финансират кампании за насърчаване на здравословното и балансираното хранене чрез увеличаване на консумацията на пресни плодове и зеленчуци.

Акцент в кампаниите ще бъде да се подчертаят високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските хранителни продукти на ЕС.Това включва популяризирането на схеми за качество на ЕС като географски указания в ЕС.

EК определя приоритетни външни пазари с потенциал за висок растеж, като Япония, Южна Корея, Канада и Мексико.

Очаква се избраните кампании да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански хранителни продукти на ЕС, да повишат техния профил и да увеличат пазарния им дял в тези целеви държави.

Поканите за предложения за предстоящите кампании през 2021 г. ще бъдат публикувани в началото на 2021 г. Широк кръг от заинтересовани страни, като търговски организации, организации на производители и групи за селскостопански храни, отговарящи за промоционални дейности, могат да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценявани спрямо климатичните и екологичните цели на ОСП, европейската зелена сделка и стратегията „От фермата до трапезата“, по-специално по отношение на устойчивостта на производството и потреблението.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА