Анализът е направен на почти 1400 хранителни стоки
Европейската комисия публикува резултатите от общоевропейска кампания за тестване на хранителни продукти, които показват, че някои продукти се продават под еднаква или сходна марка, но имат различен състав. Според извършеното от Съвместния изследователски център проучване 9% от сравнените продукти са се различавали по състав, въпреки че лицевата страна на опаковката им е била една и съща. Други 22% от продуктите с различен състав са имали сходна лицева страна на опаковката, казват от институцията, а при използването на еднаква или сходна опаковка на продукти с различен състав не се наблюдават географски тенденции е още изводът на ЕК.
Анализът е направен на почти 1400 хранителни продукта в 19 държави от ЕС, сред които България, Германия, Гърция, Дания, Естония, Испания, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Нидерландия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Франция, Хърватия и Чехия.
Публикуваният днес доклад ще предостави по-добра основа за обсъждане на разликите в качеството в ЕС. Същевременно са необходими по-нататъшни стъпки за подобряване на представителността на анализа и за по-добро разбиране на връзката между състав и качество.
България бе част от европейското изследване, като за проучването на Съвместния изследователски център тя предостави 95 продукта в различни групи.