Брюкселският стил ще бъде заменен с достъпен език при общуването с медиите и бенефициентите. Това е една от амбициите на новия шеф на дирекция връзки с обществеността на агрофонда Дафинка Граховска, сподели тя пред Агрозона. Има желание за отвореност към обществеността от страна на новото ръководство, както и политическа воля за това, увери новата шефка. Тя обеща, че ще направи всичко възможно да убеди администрацията, че информацията ще бъде предоставяна по максимално разбираем начин. Това ще е от полза не само за медиите, но и за всички, потенциални и реални бенефициенти, аргументира се тя. Граховска каза също, че фондът ще се отвори към бизнеса и към всички, които желаят да получат адекватна информация от компетентни служители. Припомняме, че в повечето случаи досега, желаещите да научат нещо повече за възможностите за субсидиране или участие в проектите за Програмата за развитие на селските райони или не могат да се свържат с ДФЗ, или получават отговори от служителите, че необходимата информация е публикувана на сайта. Желанието ни е да сме в помощ на бизнеса и земеделските производители, а не да затормозяваме работата им, допълни Граховска. Една от идеите за популяризиране на ПРСР е да се показват на обществото проектите на успели бенефициенти. Припомняме, че преди изборите съществена препоръка от бизнеса към следващите управляващите беше лесна обратна връзка с фонда, а не мълчащ телефон. С дни сме се опитвали да се свържем с администрацията на ДФЗ, но напълно безуспешно, коментираха членове на АЗПБ по време на организиран от асоциацията преди изборите форум с политици и браншовици.
Граховска сподели в тази връзка, че вероятно още в началото на годината ще се инициира създаването на кол център, който да обслужва желаещите да получат адекватна помощ , съвет или информация.
Светлана Трифоновска