Най-търсени сред земеделските продукти на италианския пазар са черешите и аспержите. Като цяло консумацията на плодове и зеленчуци в страната през първите месеци на 2016 г. се повишава с 1% по отношение на обема и с 2% в стойностно изражение. Това стана ясно по време на изложението Macfrut в италианския град Римини.
Щандовете на италиански производители преобладават на панаира, но тази година организаторите отчитат увеличение с 20% в броя на чуждестранните участници, предава freshplaza.com. Кения се представи със своите бобови култури, а Доминиканската Република предлагаше качествени банани.
Награди за най-голям принос към развитието на международната търговия раздаде италианската банка UniCredit на компаниите Turatti и SunWorld.
Основният партньор на изложението тази година бе Перу. Страната се представи на голям щанд, а акцентът в предлаганите продукти бяха артишокът, аспержите, бананите, авокадото и цитрусовите плодове. Интересът на южнамериканската държава към италианския пазар е огромен, като през последните 5 години средногодишният ръст в износа от Перу за Ботуша е 15%.
През 2017 г. изложението Macfrut ще се състои от 10 до 12 май.