France Stratégie: Екофермите са по-жизнеспособни от конвенционалните

Лилия Александрова
Лилия Александрова
1 Минути

Екофермите са по-жизнеспособни от конвенционалните както в екологичен аспект, така и в икономически, според доклад на мозъчния тръст France Stratégie. Учените са направили анализ на резултатите от 41 600 анкетирани ферми, обработващи общо 2 млн. ха земя по биологичен начин. Установено е, че тяхното финансово състояние е по-добро в сравнение с това на аналогични конвенционални производства. Учените установяват, че преминаването към биологични методи повишава с 25% доходите на една средностатистическа ферма, без да се смята държавната подкрепа.

Данните варират в отделните сектори, като е установено, че лозаро-винарският сектор има най-голяма полза от биологичното производство. Въз основа на данните, публикувани от Националния институт за статистика и икономически изследвания на Франция (INSEE) през 2017 г., докладът заключава, че биологичният лозар може да очаква да получи близо 6 000 евро брутен оперативен излишък на хектар, без субсидиите от Общата селскостопанска политика (ОСП), докато конвенционалните лозари печелят малко под 3 500 евро.

Тази значителна разлика може да се дължи на продажната цена на биологичните продукти, която е много по-висока от тази на конвенционалните. Въпреки че пазарните данни за градинарството и млечния сектор са по-ниски, органичното производство в тези сектори също се оказва по-благоприятно.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА