Български плодове и зеленчуци намериха пазари в чужбина чрез електронната платформа за продажби „Градинария“, която може да се ползва от потребители на български, английски и румънски език. Цялата продукция, предлагана на сайта, е от производители на територията на България. Електронната платформа има най-много потребители от страната ни, а също и от САЩ, Русия, Германия, Китай, Великобритания, Гърция, Холандия, Япония.
Електронната търговия е най-краткият път за среща между производител и търговец така, че да намерят точния тон, точната цена и количества, които могат да реализират помежду си, обясни Мариана Милтенова, секретар на Националния съюз на градинарите в България.
Едно от основните предимства на сайта, по думите й, е осъществяването на директна връзка между продавач и купувач и създаването на така наречената къса верига на доставка. „Най-доброто място да се срещнат производител и търговец е интернет. Там, където се дава възможност за една конкретна обективност и равен старт за двете страни – равни условия и равни възможности за изготвяне на оферти.“, каза тя.
„Всички знаем за многократното увеличение на вноса на зеленчуци от чужбина. През 2000 са 79 хиляди 816 тона, а през 2014 г. 252 хиляди 993 тона. През последните осем години наблюдаваме отрицателно търговско салдо между внос и износ на плодове и зеленчуци. Казвам тези цифри не, за да ви разочаровам, а за да посоча, че ние имаме потенциал, че България има опит, работила е, има капацитет и може да произвежда качествени плодове и зеленчуци, да задоволи потребностите на собственото си население.“, обясни Мариана Милтенова.
„Резултатите от проекта „Градинария“ са много обнадеждаващи“, коментира министърът на земеделието и храните Десислава Танева, която също присъства на презентацията на проекта. По думите й секторът на производство и преработка на плодове и зеленчуци е приоритетен за правителството, затова се прави всичко възможно България да възстанови традициите, които е имала.
Лилия Александрова