Български плодове и зеленчуци намериха пазари в чужбина чрез електронна платформа за директни продажби

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Български плодове и зеленчуци намериха пазари в чужбина чрез електронната платформа за продажби „Градинария“, която може да се ползва от потребители на български, английски и румънски език. Цялата продукция, предлагана на сайта, е от производители на територията на България. Електронната платформа има най-много потребители от страната ни, а също и от САЩ, Русия, Германия, Китай, Великобритания, Гърция, Холандия, Япония.

Електронната търговия е най-краткият път за среща между производител и търговец така, че да намерят точния тон, точната цена и количества, които могат да реализират помежду си, обясни Мариана Милтенова, секретар на Националния съюз на градинарите в България.

Едно от основните предимства на сайта, по думите й, е осъществяването на директна връзка между продавач и купувач и създаването на така наречената къса верига на доставка. „Най-доброто място да се срещнат производител и търговец е интернет. Там, където се дава възможност за една конкретна обективност и равен старт за двете страни – равни условия и равни възможности за изготвяне на оферти.“, каза тя.

„Всички знаем за многократното увеличение на вноса на зеленчуци от чужбина. През 2000 са 79 хиляди 816 тона, а през 2014 г. 252 хиляди 993 тона. През последните осем години наблюдаваме отрицателно търговско салдо между внос и износ на плодове и зеленчуци. Казвам тези цифри не, за да ви разочаровам, а за да посоча, че ние имаме потенциал, че България има опит, работила е, има капацитет и може да произвежда качествени плодове и зеленчуци, да задоволи потребностите на собственото си население.“, обясни Мариана Милтенова.

„Резултатите от проекта „Градинария“ са много обнадеждаващи“, коментира министърът на земеделието и храните Десислава Танева, която също присъства на презентацията на проекта. По думите й секторът на производство и преработка на плодове и зеленчуци е приоритетен за правителството, затова се прави всичко възможно България да възстанови традициите, които е имала.

Лилия Александрова

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА