България е на 12-о място по продажби на бира

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
5 Минути

Тенденциите в развитието на българската бирена индустрия са сходни с тези в Европейския съюз. Според актуалните резултати за 2016 г. по обем на пазара на пиво с продажби от 5 550 000 хектолитра страната ни се нарежда на 12-то място в ЕС. Изпреварваме държави като Дания, Ирландия, Швеция, Словакия и др. Традиционен лидер в същата класация е Германия с реализирани  85 532 000 хектолитра бира. Данни са представени по време на традиционния гала форум на Пивоварите на Европа Бирата служи на Европа” в Брюксел. Инициативата се провежда за седми пореден път и основен партньор на тазгодишното й издание беше Съюзът на пивоварите в България.

На 12-о място сме и по консумация на бира на глава от населението със 76 л. Най-големи почитатели на пивото са в Чехия със 143 л, Германия – 104 л и Австрия – 103 л.

По време на форума Владимир Иванов – председател на СПБ,  коментира, че членовете на Съюза произвеждат 98-99% от общо произвежданата у нас бира, осигуряват работа за 2300 души и са изрядни данъкоплатци, като на годишна база внасят 95% от приходите от акцизи от продажбите на пиво.

400 милиона хектолитра бира са произведени в Европейския съюз през миналата година като това ниво се постига за пръв път от началото на икономическата криза през 2008-а. Износът на пиво също расте като достига 51 400 000 хектолитра.

На събитието са присъствали около 200 гости, сред които изтъкнати експерти от бранша, депутати от Европейския парламент, представители на Европейската комисия и постоянните представителства на страните членки, неправителствени организации, журналисти и научни изследователи. В светлината на предстоящото председателство на страната на Съвета на ЕС събитието беше открито от посланика на България в общността – Негово превъзходителство г-н Димитър Цанчев. В речта си той коментира, че пивоварният сектор има съществен принос към икономиката на ЕС и е ценен партньор в утвърждаването на високотехнологичните, природосъобразните, социални и здравни стандарти в страните от общността. Посланик Цанчев коментира още, че българските пивовари са активни участници в тези процеси. По думите му по време на българското председателство ще бъдат разглеждани редица регулаторни въпроси, които касаят бранша и към които институциите ще подходят с дължимата отговорност. „Усилията на всички са насочени към намирането на балансирани решения за единния пазар и ясна законова рамка за бизнеса, работната сила и потребителите“, категоричен е посланикът.

8500 европейски пивоварни

В европейски мащаб пивоварните вече са 8500, като за 2016 г. са се увеличили с 1100. Според анализаторите това означава, че всяка седмица отварят врати 20 нови обекта за производство на пиво, най-вече малки и средни предприятия. Същевременно секторът осигурява 2 300 000 работни места в Европа.

Затова Юрки Катайнен, вицепрезидент на Европейската комисия по въпросите на растежа, работната заетост, инвестициите и конкурентоспособността, определи като пивоварния сектор като фундаментален за икономиката на ЕС. Той отбеляза, че инвестициите и иновациите в сектора водят до  разкриване на нови работни места, създаване на нови предприятия, оживление по веригата на доставките  и излизане на нови пазари. Само за 2016 г. износът на бира за трети страни възлиза на 1 милиард и 400 млн. евро., каза Катайнен, а това пряко се свързва с конкурентоспособността на европейската икономика и стимулирането на правилата за справедливи търговски практики дори на протекционистично регулирани пазари. Всеки експорт извън Съюза на стойност 1 милиард евро създава 14 000 допълнителни работни места в ЕС, обясни той.

Между 2014 г. и 2016 г. консумацията на бира в Евросъюза се е повишила с 2%. За същия период износът на бира от страни на общността за трети пазари има ръст от 20 %. Годишно от производството и продажбите на пиво се генерират над 43 млрд. евро бюджетни приходи за 28-те страни на ЕС, като само приходите от акциз за 2016 г. са 11.3 милиарда евро.

 

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА