„Има интерес към списъците за директните доставки на храни от страна и на производителите, и на потребителите”, каза за „Агрозона” изпълнителният директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) проф. Паскал Желязков. „Даваме възможност и ги актуализираме с нови производители, пожелали да ги добавим, един-два пъти седмично. Това е един от показателите, че те са в помощ на селскостопанските производители. От друга страна, за това доколко сме подпомогнали потребителите с тази информация, съдим по обратната връзка”. Само за няколко седмици през май производители на млечни продукти съобщават, че са реализирани над 2 800 кг млечни продукти – сирене от краве или козе мляко, кашкавал, кисело мляко. Най-много е киселото мляко, около 2 тона. При месото и месните продукти, разфасовки и заготовки и колбаси са изтъргувани над 4000 кг, казват още от БАБХ.
Интересни са данните при пчелния мед. Реализирани са повече от 100 кг мед, близо 2 кг продукти от мед, пчелен прашец 2 кг и 200 гр. и 1,5 литра прополисова тинктура.
В по-малки количества, но все пак има продадена продукция от спанак, див чесън, ядки и семена, тахан и халва, и други. „На пръв поглед това не са големи количества, но радващото е, че те са били реализирани. Производителите са продали своята продукция, а потребителите са получили храни от източник, работещ по правилата, по българското законодателство, и който подлежи на контрол. Ето защо тази практика би могла да се превърне в трайна.”, каза още проф. Желязков.