Автономни функции за безопасност, електрически камиони и концепции за бъдещето на мобилността – какво ще видим на TRUCK EXPO 2023

Милица Петрова
Милица Петрова
6 Минути

Тежката артилерия на световния транспорт идва от 8 до 10 юни в Пловдив

Автомобилната индустрия е един от най-динамично развиващите се сектори през последните години. Независимо от всички промени, прекъсвания, недостиг на компоненти, забавяне в производството и доставките през турболетните 2020 – 2021-ва година, 2022-ра се оказа от най-успешните за тежкия автомобилен транспорт у нас, с регистрирани над 3500 нови товарни автомобила.

Пазарът на товарни автомобили

Моделът на закупуване на камиони от операторите очевидно се нормализира след пиковете в двете посоки, белязали пандемията. Какво ни очаква през тази и следващата година обаче е трудно да се предвиди. Цените на дизела вероятно ще намаляват през 2023-та, след като достигнаха исторически върхове през втората половина на миналата, заради войната в Украйна. Сложен остава балансът между нарастващите лихви и разходите за поддръжка, застрахователните премии, заплащането на водачите на камиони, продължаващият недостиг на компоненти за производство и затрудненията във веригите за доставки. Ако инфлацията обаче свие потребителското търсене, лихвите може би ще тръгнат надолу още тази година.

Производството на търговски превозни средства

Натрупаните поръчки поддържат по-високо производството на търговски превозни средства и дават на производителите и доставчиците добра перспектива през първата половина на 2023 г. Истината е, че заявените товарни автомобили вече са изчерпили капацитета за производство за следващите 10 – 12 месеца. В допълнение се очаква обемите на морските товари да продължат да спадат, заради множеството ограничения поради COVID-19 в Китай и отслабването на потребителското търсене. Това също ще окаже положително влияние върху индустрията на товарните превози в близък и средносрочен план.

Нови изисквания за безопасност на ЕС

На този фон идват новите правила и регламенти на ЕС, които добавиха към чистата мобилност и изисквания към оборудването за безопасност в новите автомобили, в т.ч. и за товарните превози. От юли 2024 г. всеки камион и автобус, регистриран в Европа, трябва да включва осем автоматизирани функции за безопасност в помощ на водача, които го предпазват от „човешката грешка“ при пътно-транспортни произшествия. Водещите производители вече имат своя технологичен отговор на промените и голяма част от тях вече са налични в новите модели камиони, автобуси и специализирани превозни средства, които ще видим на TRUCK EXPO 2023 след месец в Пловдив. Инвестициите, правени години наред в още по-модерни технологии на задвижване, системи за сигурност, интуитивен интерфейс и улеснения при шофиране, извеждат товарните автомобили няколко крачки напред по отношение на безопасността, сигурността и ефективността. И това заслужава да се види.

Технологии, оборудване и бъдеща мобилност

От 8 до 10 юни в Пловдив на територията на Международен панаир Пловдив ще бъдат представени всички нови разработки и подобрени двигатели за камиони с вътрешно горене с висока ефективност, както и такива, които могат да работят с горива с ниски или нулеви емисии, като природен газ, метан, етанол и същевременно осигуряват производителност, идентична с днешните дизелови двигатели. Електрическите камиони също се оказаха изненадващо успешни в определени приложения и водещите производители смело завземат този сегмент – най-вече за дистрибуция, строителство и комунални услуги в градски условия, за местен и регионален транспорт. Носителитенанай-престижнитенаградивавтомобилната индустрия за 2023 г. и множество премиери очакват посетителите нанай-голямото изложение за камиони, автобуси и специализирани превозни средства унас.

За първи път тази година TRUCK EXPO ще бъде домакин на специализирана конференция за бъдещето на мобилността: Български икономически форум „МОБИЛИТИ 2023“ – ДВИГАТЕЛИТЕ НА БЪДЕЩЕТО!Конференцията ще се състои на 8 юни в Конгресния център на Международен панаирПловдивище се проведе под егидата на Асоциацията на автомобилните производители. Форумът щесъбереводещиавтомобилнипроизводители,екипизаR&Dиавтомобилен дизайн от България и света, лидери в производството и изграждането назаряднаинфраструктура,най-големитекомпаниивтранспортнатаиндустрия,логистиката, пътническите превози, системите за градска мобилност и интелигентнитранспортнирешения.

TRUCK EXPO 2023 се организира от Асоциацията на автомобилните производители за 6-ти път. Участието си във форума са заявили BMC TRUCKS, DAF, FORD TRUCKS, ISUZU, IVECO, MAN, MERCEDES BENZ, RENAULT TRUCKS, VOLVO TRUCKS, както и производителите на ремаркета и полуремаркета с марките SCHMITZ CARGOBULL, DOLL, KÖGEL, KNAPEN, CTE TRAILERS, MEILLER, WEKA, WIELTON, цистерните SANTI, гондолите MENCI. Ще бъдат изложени най-новите модели в лекотоварния сегмент – категория N1 на CENNTRO, FORD, PIAGGIO Commercial, TOYOTA, както и всички съпътстващи продукти и услуги в сектора, събрани на едно място – фирми за сервизно оборудване, резервни части, гуми, масла, аксесоари и консумативи, финансови услуги, вериги бензиностанции, застрахователни компании. Икономиката се съживява, на дневен ред е модерният транспорт!

Работно време за посетители:

8 юни и 9 юни от 10:00 до 18:00 часа

10 юни от 10:00 до 16:00 час

Вход свободен, след регистрация – вземете своя безплатен пропуск през сайта на изложението: www.truckexpo.eu

 

 

 

Милица Петрова е завършила Маркетинг във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Работи в отдел "Реклама и Маркетинг" на Agrozona.bg от 2021 г.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА