Автономни функции за безопасност, електрически камиони и концепции за бъдещето на мобилността – какво ще видим на TRUCK EXPO 2023

Милица Петрова
Милица Петрова
6 Минути

Тежката артилерия на световния транспорт идва от 8 до 10 юни в Пловдив

Автомобилната индустрия е един от най-динамично развиващите се сектори през последните години. Независимо от всички промени, прекъсвания, недостиг на компоненти, забавяне в производството и доставките през турболетните 2020 – 2021-ва година, 2022-ра се оказа от най-успешните за тежкия автомобилен транспорт у нас, с регистрирани над 3500 нови товарни автомобила.

Пазарът на товарни автомобили

Моделът на закупуване на камиони от операторите очевидно се нормализира след пиковете в двете посоки, белязали пандемията. Какво ни очаква през тази и следващата година обаче е трудно да се предвиди. Цените на дизела вероятно ще намаляват през 2023-та, след като достигнаха исторически върхове през втората половина на миналата, заради войната в Украйна. Сложен остава балансът между нарастващите лихви и разходите за поддръжка, застрахователните премии, заплащането на водачите на камиони, продължаващият недостиг на компоненти за производство и затрудненията във веригите за доставки. Ако инфлацията обаче свие потребителското търсене, лихвите може би ще тръгнат надолу още тази година.

Производството на търговски превозни средства

Натрупаните поръчки поддържат по-високо производството на търговски превозни средства и дават на производителите и доставчиците добра перспектива през първата половина на 2023 г. Истината е, че заявените товарни автомобили вече са изчерпили капацитета за производство за следващите 10 – 12 месеца. В допълнение се очаква обемите на морските товари да продължат да спадат, заради множеството ограничения поради COVID-19 в Китай и отслабването на потребителското търсене. Това също ще окаже положително влияние върху индустрията на товарните превози в близък и средносрочен план.

Нови изисквания за безопасност на ЕС

На този фон идват новите правила и регламенти на ЕС, които добавиха към чистата мобилност и изисквания към оборудването за безопасност в новите автомобили, в т.ч. и за товарните превози. От юли 2024 г. всеки камион и автобус, регистриран в Европа, трябва да включва осем автоматизирани функции за безопасност в помощ на водача, които го предпазват от „човешката грешка“ при пътно-транспортни произшествия. Водещите производители вече имат своя технологичен отговор на промените и голяма част от тях вече са налични в новите модели камиони, автобуси и специализирани превозни средства, които ще видим на TRUCK EXPO 2023 след месец в Пловдив. Инвестициите, правени години наред в още по-модерни технологии на задвижване, системи за сигурност, интуитивен интерфейс и улеснения при шофиране, извеждат товарните автомобили няколко крачки напред по отношение на безопасността, сигурността и ефективността. И това заслужава да се види.

Технологии, оборудване и бъдеща мобилност

От 8 до 10 юни в Пловдив на територията на Международен панаир Пловдив ще бъдат представени всички нови разработки и подобрени двигатели за камиони с вътрешно горене с висока ефективност, както и такива, които могат да работят с горива с ниски или нулеви емисии, като природен газ, метан, етанол и същевременно осигуряват производителност, идентична с днешните дизелови двигатели. Електрическите камиони също се оказаха изненадващо успешни в определени приложения и водещите производители смело завземат този сегмент – най-вече за дистрибуция, строителство и комунални услуги в градски условия, за местен и регионален транспорт. Носителитенанай-престижнитенаградивавтомобилната индустрия за 2023 г. и множество премиери очакват посетителите нанай-голямото изложение за камиони, автобуси и специализирани превозни средства унас.

За първи път тази година TRUCK EXPO ще бъде домакин на специализирана конференция за бъдещето на мобилността: Български икономически форум „МОБИЛИТИ 2023“ – ДВИГАТЕЛИТЕ НА БЪДЕЩЕТО!Конференцията ще се състои на 8 юни в Конгресния център на Международен панаирПловдивище се проведе под егидата на Асоциацията на автомобилните производители. Форумът щесъбереводещиавтомобилнипроизводители,екипизаR&Dиавтомобилен дизайн от България и света, лидери в производството и изграждането назаряднаинфраструктура,най-големитекомпаниивтранспортнатаиндустрия,логистиката, пътническите превози, системите за градска мобилност и интелигентнитранспортнирешения.

TRUCK EXPO 2023 се организира от Асоциацията на автомобилните производители за 6-ти път. Участието си във форума са заявили BMC TRUCKS, DAF, FORD TRUCKS, ISUZU, IVECO, MAN, MERCEDES BENZ, RENAULT TRUCKS, VOLVO TRUCKS, както и производителите на ремаркета и полуремаркета с марките SCHMITZ CARGOBULL, DOLL, KÖGEL, KNAPEN, CTE TRAILERS, MEILLER, WEKA, WIELTON, цистерните SANTI, гондолите MENCI. Ще бъдат изложени най-новите модели в лекотоварния сегмент – категория N1 на CENNTRO, FORD, PIAGGIO Commercial, TOYOTA, както и всички съпътстващи продукти и услуги в сектора, събрани на едно място – фирми за сервизно оборудване, резервни части, гуми, масла, аксесоари и консумативи, финансови услуги, вериги бензиностанции, застрахователни компании. Икономиката се съживява, на дневен ред е модерният транспорт!

Работно време за посетители:

8 юни и 9 юни от 10:00 до 18:00 часа

10 юни от 10:00 до 16:00 час

Вход свободен, след регистрация – вземете своя безплатен пропуск през сайта на изложението: www.truckexpo.eu

 

 

 

Милица Петрова е завършила Маркетинг във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Работи в отдел "Реклама и Маркетинг" на Agrozona.bg от 2021 г.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама