Антон Костадинов: Дизайнът комуникира с клиента

Кирил Александров
Кирил Александров
1 Минути

Качеството на продуктите да е на ниво, самите продукти да са иновативни и да имат запомнящ се продуктов дизайн, това са основни моменти за успешен износ на храни, коментира пред „Агрозона“ д-р Антон Костадинов от Института за икономически проучвания към БАН. По думите му дизайнът е базов, тъй като той комуникира с клиента, докато производителят или търговецът не е в магазина, за да общува с всеки клиент. „Всички големи компании всяка година променят по нещо в продуктовия си дизайн, развиват го бавно и уверено и по този начин увеличават дистанцията с останалите, които не разполагат с това ноу-хау“, коментира Костадинов. Съветът му е производителите да не формират цената по разходния метод, тъй като „той е много опасен, защото не дава възможност за устойчивост на компанията, ерозира печалбата.“ По думите му ценообразуването на база на стойност е препоръчително. На въпроса дали са склонни потребителите да плащат повече за по-красива опаковка, Костадинов посочва, че има потребители от различни сегменти. За някои да платят по-скъпо заради опаковката е въпрос на проява на статус. Човек отделя по средно 0,5 секунди да погледне всеки продукт в магазина и това се отчита от маркетинголозите, посочва Антон Костадинов.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА