Асоциацията на месопреработвателите в България (АМБ) ще работи за по-голямо присъствие на българските месни продукти в търговската мрежа. Абсолютно постижимо е 51% от предлаганите храни в България да бъдат родно производство. Това каза председателят на асоциацията Атанас Урджанов по време на традиционната среща „Тайната на българския вкус”. „Вярваме, че обединени можем да постигнем много добри резултати, защото българските продукти, българските преработватели, българските потребители го заслужават
. Нашата амбиция е да предлагаме все по-качествени продукти на пазара, да проявяваме нулева толерантност към някои все още съществуващи нелоялни практики, да се борим за пазарната си ниша с високи стандарти и грижа за потребителя.“
Намаляването на ДДС за основните храни и актуализиране на утвърдените стандарти „Стара планина“, в които да бъде включена и информация за хранителната стойност са сред другите цели на асоциацията за периода 2016-2019 г. Специални гости тази година бяха министърът на земеделието и храните Десислава Танева, ресорният министър на земеделието и развитието на селските райони на Черна гора Будимир
Мугаша, директорът на БАБХ д-р Дамян Илиев и директорите на агенциите по храните на Кипър и на Черна гора.