МЗХ предлага инициатива „Великденска кошница“

Мариана Климентиева
Мариана Климентиева
2 Минути

„Великденската кошница“ е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава

В периода от 11 до 19 април 2025 г. за пръв път у нас  стартира инициатива  „Великденска кошница“.  Тя има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството. Това съобщиха от пресцентъра на МЗХ.

В кампанията ще бъдат включени следните продукти:

•     Агнешко

•     Ярешко

•     Яйца

•     Великденски козунаци

•     Тематични сладкарски изделия за празника

Предложението за тази инициатива се предвижда да бъде осъществена чрез доброволно сътрудничество между Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.

„Великденската кошница“ е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава.

Очакваните резултати за домакинствата са по-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи. За бизнеса – подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност. Превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на ценова стабилност са също сред целите на кампанията.

Министерството на земеделието и храните предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги – супермаркети у нас.       Няма правно задължение за търговците да участват. Търговците се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат наистина или стабилни, или по-ниски цени на определени продукти.

Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Мариана Климентиева е магистър по „Журналистика“ в Софийски университет "Климент Охридски". Кариерата ѝ започва през 2004 г. Работила е за водещи печатни и онлайн издания, сред които в."Телеграф", в."Монитор", stolica.bg, economic.bg. Специализира в ресори като земеделие, икономика и актуални новини, като се стреми винаги да поднася задълбочена и обективна информация. В Аgrozona приоритет са й теми, свързани със съвременните тенденции в земеделието, устойчиво развитие, иновации в аграрните технологии и европейски политики за селските райони.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама