Пармезанът, подобно на много други европейски хранителни специалитети, има защитено наименование за произход, но според консорциума Parmigiano Reggiano, който обединява официалните производители, фалшифицирането е придобило огромни размери в световен мащаб.
Търговската група посочва, че докато годишните продажби на оригинално сирене са около 2,44 милиарда долара, пазарът на незаконни имитации вече е достигнал 2,08 милиарда. Именно това неблагоприятно развитие накара организацията да издигне още по-високо в борбата с имитациите с участието на външни партньори. По-конкретно, консорциумът се обедини с компания компания за цифрови технологии за проследяване, наречена p-Chip, за да отговори на предизвикателството, пише Storeinsider .
След иновация, въведена преди около 20 години, сирената Parmigiano Reggiano вече имат така наречените буквено-цифрови кодове за проследяване (казеинови марки). Въпреки това, новото сътрудничество сега тества колко помага интегрирането на миниатюрни транспондери на p-Chip.
Този нов етикет за храна, по-малък от зрънце сол, всъщност създава цифров дубликат на всеки артикул, придавайки на храната „видимост и проследимост от следващо поколение“. Членовете на консорциума Parmigiano Reggiano ще предоставят 100 000 пити с пармезан с подобрени, интелигентни етикети в последната фаза на теста през второто тримесечие на 2022 г. и едва тогава ще решат дали технологията да стане постоянна част от производството на сирене, пише вестникът.