€191 млн. отпуска ЕС за реклама на храни през 2019 г.

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Програмите за популяризиране на селскостопански храни от ЕС ще са насочени главно към пазарите с най-голям потенциал за растеж.

Европейската комисия прие Годишната работна програма за 2019 г. по политиката за популяризиране, съгласно която за програми, избрани за съфинансиране от страна на ЕС, ще бъдат отпуснати 191,6 милиона евро — с 12,5 милиона евро повече от предоставените през 2018 г. средства.

Повечето програми са за пазари извън ЕС

ЕС залага на рекламата на земеделски храни извън границите си

89 милиона евро ще бъдат разпределени за кампании в държави с висок темп на растеж като Канада, Китай, Колумбия, Япония, Корея, Мексико и Съединените щати. Част от средствата ще бъдат заделени за популяризирането на специфични продукти, като например трапезните маслини. 48 от общо 79 одобрени програми са насочени към държави извън ЕС. Също така на някои видове продукти е отредено значително място. 23 от програмите са посветени на производството на плодове и зеленчуци. Представени са и сирена и млечни продукти.

Повече известност

„Европа е на първо място в света по производство на качествени храни и напитки. С радост отбелязвам, че с по-интензивните усилия за популяризиране през 2019 г. ние ще допринесем този факт да добие още по-голяма известност – както в ЕС, така и в държавите извън него, отличаващи се с висок потенциал за растеж, което ще донесе ползи за нашите фермери и производители на храни.”, заяви Фил Хоган, комисар по въпросите на земеделието и развитието на селските райони.

С увеличаването на броя на сключените от нас търговски споразумения пред нашите производители се откриват все повече възможности и Комисията застава изцяло зад тях, за да ги подкрепи в популяризирането и износа на техните продукти.“, допълни Фил Хоган.

Различни кампании

В рамките на самия ЕС се набляга на провеждането на кампании за популяризиране на различните схеми и етикети на ЕС за качество, включително тези за защитено наименование за произход (ЗНП), защитени географски указания (ЗГУ) и храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ), както и за биологични продукти. Освен това част от средствата са насочени към конкретни сектори като устойчивото производство на ориз или плодовете и зеленчуците. Последният по-специално беше избран с цел насърчаване на здравословното хранене сред потребителите в ЕС.

Поканите за представяне на предложения за конкретни кампании ще бъдат публикувани през януари 2019 г. Те ще бъдат отворени за широк спектър от органи, като например професионални организации, организации на производители и групи от сферата на хранително-вкусовата промишленост, отговарящи за дейности за популяризиране.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА