“Натура фит” разширява продажбите си на сушени плодове и зеленчуци в България

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Производителят на сушени плодове, зеленчуци и продукти от тях “Натура фит” планира да разшири дейността си, като увеличи продажбите си в търговската мрежа на дребно в България и в чужбина. Това съобщи пред “Капитал Daily” управителят на компанията Мария Кощилакова. Дружеството е създадено преди близо три години, а новата част на предприятието е открита преди малко повече от година. Основната част от продукцията – около 90%, е за износ и само малка част се реализира в България. Производството на компанията е по изцяло интегрирана вертикална структура, без отпадъци, обясни Кощилакова.

Реализацията на продуктите му в момента е предимно на пазари от ЕС, както и на международни клиенти от други континенти. Семейното предприятие произвежда сушени сливи, ябълков чипс, дюли, тикви, различни видове пипер, домати и брашна от сушени зеленчуци и плодове.

По различни канали

По думите на Кощилакова предстои развиването на повече продажби на български пазар, преди всичко чрез договори с големи търговски вериги, бензиностанции и специализирани магазини. В момента специализираните магазини са един от каналите за продажба на продуктите в България. Сега доставките на “Натура фит” до по-малките магазини става през дистрибутори, тъй като компанията няма собствена дистрибуторска мрежа. Целта на бъдещото разрастване от ръководството обясниха с желанието продуктите да могат да достигнат до всички потребители. Капацитетът на предприятието в Хисаря е преработка на 7000-10 000 тона суровина на сезон. Доставките на суровини са предимно от местни фермери, като компанията разчита и на собствени насаждения. “Натура Фит” има 550 дка овощни градини и 350 дка зеленчукови полета. Обмисля се и разширяване на градините.
“За съжаление вносът на свежа суровина понякога също е наложителен поради проблема с осигуряването й на местно ниво”, коментира Кощилакова. По думите й пазар за сушените плодове и зеленчуци има, търсенето на качествен продукт е голямо, но по-скоро намирането на суровини е проблемът.

“Дългосрочната стратегия на компанията е в затвърждаването на името й като основен доставчик на висококачествен краен продукт за високоразвитите европейски и презокеански пазари. Разработването на иновативни асортименти от локални суровини е нашата сила”, обясни Кощилакова. Тя коментира, че натуралните сушени плодове и зеленчуци са пазарна ниша, която тепърва ще се развива. “Тенденцията е да се търсят екологично чисти, здравословни храни, с достатъчна наситеност на полезни фибри и минерали за организма, като се помага за запазване на околната среда.”

История

Предприятието в Хисаря е еднолична собственост на Мария Кощилакова, показва справка в Търговския регистър. То е построено с инвестиция “на зелено” с помощта на финансиране от Програма за развитие на селските райони. Инвестицията е 6 млн. лв., като финансирането е осигурено през Първа инвестиционна банка, показва справка в Търговския регистър. В бюлетина на ПИБ от юни миналата година “Натура фит” е дадено като пример за успешна инвестиция, направена с помощта на банката. Консултантът на компанията Йордан Кощилаков се е занимавал преди това с производство на пипер и други зеленчуци, показват справки от Търговска палата – Стара Загора.

По данни на “Капитал” за миналата година “Натура фит” има 2 хил. лв. печалба – двойно спрямо 2013 г. Приходите за миналата година са нараснали с 22% до 2.25 млн. лв.  Служителите в “Натура фит” са около 50 и от компанията обясняват, че това е най-голямата производствена инвестиция в община Хисаря за последните 20 години. Това беше и една от причините президентът Росен Плевнелиев да посети предприятието в понеделник като част от обиколката му в региона.

“Държавата трябва да бъде платформа за бизнеса и да го подпомага с информация и с контакти на потенциални партньори”, е заявил по време на посещението си държавният глава.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА