Собствениците на веригите супермаркети „Карфур” и „Пикадили” са се споразумeли да обединят дейността си в търговията на дребно в България, се посочва в съвместно съобщение на двете компании, цитирано от агенция “Крос”.
Собственикът на „Карфур” е „КМБ България”, а „Пикадили” през първата половина на годината беше купена от „АП Март”, свързана с производителя на пилешко месо „Градус”.
Двете компании ще участват поравно в нов джойнт венчър, чийто капитал ще бъде увеличен с по 50% през тази и през следващата година, за да се подкрепи и стабилизира бизнесът и да се подобрят условията за плащане към доставчиците, се посочва в прессъобщението.
С мрежа от 75 магазина в у нас ще оперира новата компания, а общият оборот от търговските обекти за миналата година е 452 млн. лв. Броят на служителите надхвърля 3 хиляди.
Новата структура е оглавена от Жером Лубер като регионален мениджър. Той е настоящ изпълнителен директор на „Маринопулос Груп”, която държи правата на марката „Карфур”. Лубер има продължителен опит в търговията на дребно, бил е управляващ директор на “Карфур Гърция” в периода 2004-2008 г. и генерален мениджър за всички предпирятия в групата „Маринопулос”, оперираща бизнес за повече от 2,5 млрд. евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
Досегашните изпълнителни директори – Милош Ристич от „КМБ България” и Таня Косева-Бошова от „Пикадили”, ще управляват съвместно на местно ниво.
Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, се посочва в съобщението.
За да стане споразумението окончателно, то трябва да получи официално одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.