Не само в Европейския съюз, но и в САЩ тече кампания за повишаване на информираността на потребителите чрез опаковките на храните. Ново национално допитване в Щатите разкрива, че потребители искат премахването на етикета “натурално” от храните, съобщава themeatsite.com. Според изследване на Consumer Reports, националния център на страната за проучвания, 8 от 10 потребители вярват, че пакетираните храни, означени като “натурални” не съдържат продукти, при чието производство са използвани пестициди, изкуствени съставки и ГМО.
Компанията, провела проучването, отчита, че потребителите искат да виждат означена информация “без антибиотици”, “органично”, “справедлива търговия”, страна на произход. Изпълнителният директор на компанията посочва, че потребителите изискват много повече от етикета “натурално”, те настояват за по-добри производствени практики, а самите етикети на храните да отговарят на по-високи стандарти.
Допитването до потребителите е установило, че при покупка на продукт те отчитат екологични, социални фактори и такива, свързани с безопасността. 92% от запитаните потребители обръщат внимание на това дали продуктът е произведен от местни фермери, 89% – дали предпазва околната среда от химикали, 87% внимават за пестициди, 86% – за справедливи условия на труд и 80% за добри жизнени условия на животните. 78% от респондентите предпочитат стоки с по-малко използвани антибиотици в системата на производство.