ЕС одобри 20 нови проекта за промотиране на земеделски продукти

Златко Златков
Златко Златков
4 Минути

Български преработени плодове и зеленчуци ще се продават в Русия и Близкия Изток

Европейската комисия одобри 20 нови проекта за реклама на земеделски продукти, като 12 от тях са насочени към вътрешния пазар на ЕС, а останалите 8 – към външните пазари. Стартът на проектите ще бъде през декември 2015 г., съобщава Agra Europe.

Общият бюджет на схемите е 46.5 млн. евро, като средствата по Общата селскостопанска политика (ОСП) са 23.3 млн. евро и ще може да се изразходват за период от 3 години. Предвидено е в следващите години бюджетът на програмите да се увеличава постепенно и ще се наблегне на разширяване на пазарите в държави извън ЕС.

Комисията одобри 20 продукта, чийто износ и реклама в трети страни ще се стимулират. Това са: продукти, които носят марката за качество на ЕС (със защитено наименование на произход, защитено географско указание и с традиционно специфичен характер), биопродукти, пресни плодове, вина, прясно мляко и млечни продукти, цветя, преработени плодове и зеленчуци, преработени зърнени и оризови продукти, етикетиране на яйца и комбинации от различни продукти. ЕС ще се стреми да разшири пазарите си в Северна Америка, Русия, Китай, Близкия Изток, Югоизточна Азия, Индия, Латинска Америка, Норвегия, Азербайджан, Беларус и Турция.

Най-големият проект по програмата ще бъде изпълнен от италиански организации, които ще промотират продукти на страната си в Северна Америка (САЩ и Канда). Бюджетът за този проект е над 5.4 млн. евро, като половината от него ще се финансира по ОСП.

Вторият по големина проект ще се изпълни от полски организации, които ще разширят пазара на пресни плодове и зеленчуци в Китай и Близкия изток. Друг проект ще промотира гръцки пресни плодове и зеленчуци в Германия, Швеция, Унгария и Финландия, като тук бюджетът е почти 4.4 млн. евро.

Български преработени плодове и зеленчуци ще се продават в Русия и Близкия Изток, а италиански ще се изнасят за Индия, Латинска Америка и Югоизточна Азия. Тук е публикувана таблица с всички схеми

Отпусканите средства могат да се използват за финансиране на дейности по връзки с обществеността, кампании за популяризиране и реклама, при които се изтъкват предимствата на продуктите от ЕС и най-вече качеството, безопасността и хигиената на храните, храненето, етикетирането, хуманното отношение към животните и екологичните методи на производство. Дейностите могат да включват също участие в мероприятия и панаири, информационни кампании за системата на ЕС за защитени наименования за произход, защитени географски указания и храни с традиционно специфичен характер, информационни дейности, свързани с нормите за качество и етикетиране в Съюза и с биологичното земеделие, и информационни кампании за произведените в определени райони висококачествени европейски вина.

ЕС финансира до 50 % от разходите за тези дейности (до 60 % при програмите за насърчаване на консумацията на плодове и зеленчуци сред децата или за предоставяне на информация за отговорната консумация на алкохол и опасностите от прекомерната му употреба). Разликата се покрива от браншовите или междубраншовите организации, предложили програмата, а в някои случаи от съответните държави членки. Професионалните организации, които желаят да участват, подават предложения до държавите членки – има два периода за кандидатстване. Държавите членки изпращат на Комисията списъка с подбраните от тях програми и копие от документацията за всяка програма. Накрая Комисията оценява програмите и определя дали отговарят на критериите.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама