Електронната търговия с храна бележи ръст от около 40% за годината
Основните продукти, които са необходими за традиционната българска трапезата за Бъдни вечер тази година, са на обща индикативна стойност 60,83 лева, информират от търговската платформа eBag. За тази сума в списъка за пазар за празника ще присъстват всички традиционни продукти за 24 декември, в следните количества: боб пакет 0,500 кг, кисело зеле 1 кг (зелка във вакуум), ориз пакет 0,500 кг, сушени чушки 0,200 кг, брашно за питка 0,500 кг, точени кори 1 пакет, тиква 1 брой, ошав, подправките – канела, джоджен, бакпулвер, чубрица, магданоз, червен и черен пипер, сол, както и чесън 0,100 кг, моркови 1 кг, олио 1 л, орехи 0,100 кг и бутилка българско червено вино.
Почти 500 000 са реализираните и доставени поръчки на храни и стоки за дома за 2022 г. на клиентите на търговската платформа до края на месец ноември, съобщават от търговската платформа. Това е увеличение с над 30% в сравнение със същия период за миналата година. Броят пакетирани и доставени до домовете на потребителите на артикули от началото на 2022 г. е над 12,5 милиона, като продуктите, поръчани от клиентите от категория “Плодове и зеленчуци”, са над 2,2 милиона кг, отчитат от компанията.
“За настоящия месец декември наблюдаваме повишен интерес към услугата и повече поръчки от страна на клиентите ни заради предстоящите празници. Средно на ден очакваме да доставяме по над 2000 клиентски поръчки”, коментира Иван Александров, основател и изпълнителен директор на търговската платформа, допълвайки, че въпреки повишената инфлация в България за 2022 г. не се наблюдава намаление на обема на пазаруване на храни през платформата. “Нещо повече, очакванията ни са повишение в оборотите с около 40% за тази година и достигане на оборот от 60 милиона лева за годината”, казва още той.
По думите му предизвикателствата на икономическата рецесия по-скоро до момента повлияват върху потребителските решения по отношение на покупки извън хранителните стоки, които традиционно присъстват в дома.
Топ 20 на най-търсените продукти по електронен път за месец декември 2022 г. са яйца, хляб, картофи, кисело мляко, прясно мляко, масло, сирене, банани, кашкавал, лук, вода, домати, моркови, кайма, тоалетна хартия, сметана, краставици, маслини, захар, майонеза.
Единичната потребителска кошница (поръчка) на клиент тази година включва средно 28 артикула и е на средна стойност 120 лв. Най-често продаваният продукт през платформата са бананите, следвани от картофи и краставици.