Националната лозаро-винарска програма за периода 2019 – 2023 цели да увеличи с поне 10% износа на българско вино към трети страни в края на зададения период. Целта е насочена към вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание, както и към сортовите вина без такава защита в края на програмния период 2019-2023. Заложените проценти са спрямо средния обем на износа на същите вина през предходния период. Това става ясно от Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор в България за периода 2019-2023 година.
Новата програма предвижда още да бъдат отворени пазари в нови трети държави като приоритетно ще се подпомагат дейности, насочени към пазари, които не са били обхванати от предходни програми.
Няколко са основните фактори, на чиято база се определят целеви пазари. Това са размер на вноса – в количествено и стойностно изражение, на вина в страни извън ЕС; съществуващи и традиционни търговски връзки за внос на българско вино; темп на развитие и потенциал на пазарите на третите страни; интерес от страна на българските винопроизводители. В програмата като целеви трети страни са определени Китай, Япония, Хонг Конг,Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.
Приоритет ще имат проектите, които обхващат повече от един целеви пазар. Пълният текст на Националната лозаро-винарска програма за периода 2019 – 2023 можете да намерите ТУК.