На трапезата: Заместителите са все по-популярни, но месните продукти остават № 1

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Производството и продажбата на заместители на месо в Германия се увеличават. Месото и колбасите остават много по-популярни от вегетарианските или веганските алтернативи.

Братвурст ли бихте предпочели или тофу колбас, пържола от свински врат или растителна луканка? Вегетарианските или веган алтернативните продукти стават все по-популярни навсякъде по света. Вместо пилешко, свинско или говеждо, те съдържат тофу (на основата на соя), сайтан (на основата на пшеница), грах, лупина или леща.

През 2020 г. германските компании са произвели почти 39% повече заместители на месо, отколкото през 2019 г ., а производството е нараснало от малко под 60,4 хил. тона до впечатляващите 83,7 хил. т, според Федералната статистическа служба (Destatis). Стойността на тези продукти се е увеличила за същия период от 272,8 милиона евро на 374,9 милиона евро (+ 37%).

Все повече хора се обръщат към веган или вегетариански заместители на месото, поне от време на време. На общия пазар обаче сумата все още е малка. За сравнение през 2020 г. германските кланици произвеждат 7,8 милиона тона месо, почти сто пъти повече.

Общата стойност на заместващите месо продукти също е ниска в сравнение с месните продукти. Месото и месните продукти, произведени в Германия са били на стойност около 38,6 милиарда евро през 2020 г. Това е повече от сто пъти над стойността на продуктите, заместващи месото.

Заместителите на месо са само малка част от вегетарианския и веган пазара на храни, който се увеличава значително през последните години. През 2019 г. около 1,22 милиарда евро са генерирани от вегетариански и вегански храни в Германия.

Въпреки увеличаването на вегетарианските и вегански храни по рафтовете на хранителните магазини, ядящите месо все още са най-голямата група. Значителна част от населението на Германия също се определя като така наречените флекситаристи. Това е диета, която намалява консумацията на месо, но не го изключва. Между три и пет процента от потребителите в Германия ядат само вегетариански храни, а само два процента са вегани. Въпреки това има тенденция делът на веганите и вегетарианците  да се увеличава през последните години.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА