Великден в Полша е много обичан празник, време за многобройни религиозни и народни обичаи. Едно от тях е декорирането на яйца. както и у нас, яйцата винаги присъстват на масата по време на Великден в Полша и символизират живота и прераждането. Поляците използват различни различни техники за боядисване на яйцата.
Статистически те изяждат по 169-162 пилешки яйца годишно. Нивото на потребление обаче е значително по-ниско, отколкото дори преди десетилетие, когато потреблението е надвишавало 200 единици годишно, съобщават полските медии.
Полските птицевъди държат 9%-ов дял в производството яйца в ЕС. Вътрешното производство на потребителски кокоши яйца показва нарастваща тенденция. Според наличните данни на Централната статистическа служба в Полша през 2019 г. в Полша са произведени 10,3 милиарда яйца, с 2% повече от 2018 г. и 13% повече от 2016 г.
Голямото производство прави Полша един от най-големите износители в Европейския съюз. По предварителни данни на Министерството на финансите през 2020 г. приходите, получени от местни предприемачи от износ на яйца, възлизат на 203 млн. евро при 226 млн. евро през 2019 г. Продажбите на пазара на ЕС генерират 188 млн. евро, което е 93% от приходите от износ. Местните предприемачи са получили най-високи приходи от износа на яйца за Холандия (54 милиона евро), Германия (39 милиона евро), Унгария (19 милиона евро) и Италия (15 милиона евро). По-ниските приходи от износ на яйца през 2020 г. в сравнение с 2019 г. са причинени от ограничения в международната търговия и нефункциониращите компании на HoReCa поради пандемия на коронавирус.