Добрите резултати от туристическия сезон са се отразили положително и на пазара на хляб у нас, коментира за “Агрозона” Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. “Чужденците се отнасят с уважение към хляба, консумират го, пораства потреблението на хляб.”, каза тя и допълни, че туристите възпитават още по-добра култура по отношение потреблението на хляб. По думите на Кукушева хотелиерите са изненадани, че хлябът, който е традиционна част предимно то средиземноморската кухня, е много добре приет и от туристите от северните държави, които попринцип не са основни консуматори на пшенични хлябове поради липсата на суровина.
Тенденция от последните две години е консумацията на насъщния да се повишава и сред българите, стана ясно от думите на Мариана Кукушева. Това е свързано с повишаване доверието на потребителите към хляба и с факта, че децата прекарват ваканциите на село, където традиционна закуска са пържени филийки, а следобед се похапва филия с нещо, приготвено по традиционна рецепта.