„Винария 2015“: Търговци изкупиха всички бутилки от вината със „Златен ритон“

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

60 000 чаши бяха използвани за дегустациите на „Винария 2015“

Търговски вериги изкупиха цялото налично количество от вината, удостоени с приза „Златен ритон“ на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2015“. Това съобщават от Националната лозаро-винарска камара (НЛВК). Деловия форум се проведе от 4 до 8 март в Международен панаир Пловдив, на него се представиха близо 120 фирми от 8 държави.

Наградата, известна като „Винен Оскар“, получиха: „Меди Валей“ за “Excentric Incanto Chardonnay & Sauvignon Blanc“, „Винал“ – Ловеч за „Мерло специална резерва 2010“ и „Давинус“ – Чехия  за „Sommelier Select Ризлинг Влашки 2013“, късен гроздобер. Така „Златен ритон“ за първи път от 20 г. напусна границите на България.  Италианско вино беше на стотни от голямата награда и догодина може да имаме още един приз в чужбина, което е свидетелство за авторитета на нашия Международен конукрс за вина и спиртни напитки,  коментираха от НЛВК.

Тази година изложението за първи път бе организирана по едно и също време с Международната селскостопанска изложба „Агра“. Новият формат доведе  няколко пъти повече посетители на „Винария 2015“ в сравнение с предишните издания, въпреки дъжда и снега.

60 000 чаши са били използвани за дегустации в уникалния Град на виното, където свои колекции показаха близо 50 български и чуждестранни изби. Той е част от концепцията за обновяване на изложбата, а ефектът надмина очакванията. Посетителите се чувстваха по-уютно, изложителите бяха равнопоставени, затова останаха доволни, обобщиха от НЛВК.

Такова беше и мнението на участници. Във фокуса бяха продуктите, подчерта представител на нова малка  изба. Според негов колега това е важно, защото крайният потребител оценява качествата на напитките, а не блясъка на щанда, и това дава шанс на всички да привлекат вниманието на публиката.

„По цял свят специализираните изложения за вина и храни вече не са толкова платформа за правене на бизнес, колкото мрежа за обмен на опит и информация, за срещи с крайните потребители. Тази година на „Винария“ правим нещо подобно по много атрактивен начин, за да се впишем в новата тенденция“, коментира преди откриването Радослав Радев, председател на НЛВК, чиято е концепцията за обновяване на изложбата. Елемент от нея беше и присъствието на повече от 10 чуждестранни търговци и еножурналисти, които ще популяризират нашите вина и спиртни напитки на външния пазар.

Вече се обмисля идеята в следващото издание на изложбата Градът на виното да се разшири, за да се доразвие тазгодишният експеримент за съвместно представяне на напитки, храни и гурме кулинария.

То дава тласък и на алтернативни форми на туризъм. У нас се създават 10-20 нови изби годишно и всички се ориентират към предлагането на цялостна услуга, съчетаваща винен и гурме туризъм, посочи Радослав Радев. Според него районите с най-развит винен туризъм у нас са Югоизточна България, Югозападна България (около град Сандански), Пловдивска и Великотърновска област.

Panair-Vinaria-2-10 03 2015

Гурме демонстрации бяха нов елемент в изложението „Винария“, вече се обсъжда идеята той да бъде разширен за следващото й издание.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА