Вериги ще продават БГ стоки за ден

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Служебният кабинет ще влезе в ролята на рекламен агент за българските стоки и ще ги промотира пред големите търговски вериги на нашия пазар.  Целта е да се даде рамо на малките български производители и те да продават продуктите си при преференциални условия в хипермаркетите, а в недалечно бъдеще да им се гарантира и пробив на пазари в чужбина.Това заяви министърът на икономиката Асен Василев вчера, информира вестник “Труд”.

Още тази събота в Пловдив ще има изложение, на което български фирми ще представят продуктите си в присъствието на големи търговски вериги като “Лидл”, “Кауфланд”, “Метро”.

“Ще се подпишат договори и даже малки производители, които не могат да осигурят количества, ще могат за 1-2 дни да влязат промоционално във веригите или в част от магазинната им мрежа. Ако се установи, че клиентите купуват стоките им, може да се премине към подписване на дългосрочни контракти”, разгърна идеята си Василев.

От “Лидл” и “Метро” вчера потвърдиха, че ще присъстват на представянето и ще преценят на място кои български стоки ще поканят на рафтовете си.

Кабинетът ще настоява търговските вериги да съдействат за реализирането на българските продукти не само у нас, но и в чужбина. “Камионите, които зареждат веригите със стока от чужбина, не трябва да си тръгват празни. Трябва да осигурим максимален достъп на българския продукт на външния пазар”, каза премиерът Марин Райков.

“Искаме търговските вериги да поемат ангажимент продукцията на нашите фирми да намира достъп и в супермаркетите им в Европа, обясни Василев.

Българските производители периодично се оплакват, че търговските вериги им извиват ръцете с неизгодни договори за доставка. Вчера съюз “Произведено в България” алармира, че едва между 7 и 9 на сто от хранителните стоки, които купуваме, са произведени у нас.

Според Мариана Кукушева от Федерацията на хлебопроизводителите при стъпването на търговските вериги у нас българските храни на щандовете им са били около 30%. Маркетингови изследвания обаче показват, че родните стоки в хипермаркетите са поне 25 на сто от всички артикули.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА