Цветан Филев: БГ тютюнът се търси навън заради качеството

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Българският тютюн се търси навън заради качеството, каза за „Агрозона“ Цветан Филев, председател на Националната асоциация на тютюнопроизводителите в България 2010 (НАТ 2010).

„България не може да бъде конкурентна на Македония, Турция или Гърция с голямо производство на ориенталски тютюн, но вярвам, че нашият тютюн продължава да бъде търсен навън заради качеството,“ по думите на браншовика, „Над 70% от продукцията в България се изнася. За нас е важно да работим със сигурни контрагенти и търговци, както и да задържим възможно по-дълго време вниманието им, за да изкупуват български тютюн.“

През последните няколко стопански години тютюнопроизводителите се увериха в предимствата на това да произвеждат качествена продукция и да получават с 20% до 30% по-висока цена за нея в сравнение с предходни години, посочи председателят на НАТ-2010.

Възходящ износ

Проучване на Института по аграрна икономика показва, че през последните 5 години тютюнът е единствената земеделска култура, която поддържа нивата на експорт на суровината си, дори се развива възходящо. Все повече от тютюна, произведен в България, е предназначен за износ. За сравнение, между 60% и 80% от зеленчуците, месото и млечните продукти са предмет на внос.

 

Четете още:

Разсадени са 80% от тютюна от всички сортови групи в страната

Възобновено е изплащането на изкупения тютюн

 

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА