Сушата повлия и на гроздовата реколта, изкупната цена скочи

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Местните сортове грозде добиват все по-голяма популярност, коментира изпълнителният директор на ИАЛВ Красимир Коев

Лозята в някои райони на страната са съсипани от температурните амплитуди и дъждовете, а цената на ракията и виното може да скочи заради това.

“Във всички сектори на земеделието хората се оплакват от климатичните условия. Лозята не правят изключение, имаме доста проблеми в някои региони. Най-засегнат е югозападният регион, там са най-пострадали. Мога да очертая годината като водопад. Хората там прибират по-малко количество грозде. Имат запаси от реколти от предходни години”, коментира изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.

Той отбеляза, че цената на гроздето тази година е доста по-висока от предходната – по 70-80 ст. за по-некачественото грозде, до 1 лев и дори 1,5 лв. за някои сортове.

“Тенденцията в последните години е бялото вино и розето да бъдат с по-голямо търсене. Сортовете с по-високи изкупни цени имат предимство. Цените горе-долу покриват разходите на гроздопроизводителите. Винопроизводителят също има увеличени разходи и когато тръгва да я продава, тук идва съпротивата от пазара, а той не може да си позволи много да вдигне цената. Цените на виното и ракията ще се запазят като миналогодишните. Компенсацията е за сметка на печалбата на винопроизводителя”, обясни Коев пред Bulgaria ON AIR.

Според госта големият проблем е с напояването в страната. Поливните системи в страната продължават да се изграждат.

“Когато температурата се вдигна на 40 градуса, лозата запасява кореновата си система – връща сока от плода обратно, за да може да се изхранва. Отново трябва да се полива, неимоверно много вода и труд е. Създават се сухоустойчиви сортове, но въпреки това не може да се пребориш с всичко”, каза още Коев.

Той е на мнение, че нашите производители в последните години са направили така, че да се обърне внимание на българските сортове.

“Целият свят е залят с Каберне, Мерло и Шардоне. Хората вече търсят нещо типично за даден регион. Малко повече реклама в тази насока и количествата ще се увеличат по външните ни пазари”, смята Красимир Коев.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА