Спад в потреблението на грозде отчита Европа

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

От седмицата преди средата на август търсенето на грозде изглежда е намаляло. Спадът засяга както гроздето със семки, така и без. Потреблението е в застой не само на вътрешния пазар, но преди всичко при различни европейски клиенти. Германия е страната с най-голямо намаление, следвана от Великобритания, Белгия и Холандия. Поръчките на тези пазари са спаднали с 15-20%, в момент, когато италианското производство се е увеличило с 30% от началото на август “, обясни предприемачът Донато Фанели, предаде FreshPlaza.

“Това е физиологичен спад, който е типичен и се очаква всяка година, но който никога не се е случвал за сортовете без семена, които са толкова търсени и оценени от купувачите и потребителите. Доставките обикновено са намалени по това време на годината, тъй като Август е типичният период на лятната ваканция и това причинява пречка в продажбата на някои плодове и зеленчуци като гроздето. Ние също сме изправени пред много агресивна конкуренция от Испания, която тази година има повече хектари грозде без семки”, допълва той.

„Настоящата търговска ситуация трябва да ни накара да преразгледаме бъдещото развитие на гроздето без семки“, заключава Фанели. Тези сортове всъщност изглежда се предлагат и третират като традиционно грозде, с подход, основан единствено и изключително на цената. Следователно, какъв е смисълът да се инвестират време и ресурси в иновациите в сортовете и процесите, ако тогава резултатите от възнаграждението са идентични с тези на традиционните сортове? ” – заключва Фанели.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА