Българското туристическо министерство ще работи, за да направи популярни родните туристически дестинации в Индия. Целта е да привлечем повече индийски туристи у нас, стана ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова. Тя проведе работна среща с посланика на Индия у нас Н. Пр. Пууджа Капур. Министърът посочи, че дейностите за промотиране на България трябва да се засилят. Ангелкова посочва, че искаме да представим в Индия възможностите за културно-исторически и балнео- и СПА туризъм у нас.
Тя и посланик Капур са обсъдили и потенциала за развитие на филмовия туризъм в страната. В България са снимани много боливудски филми при изключително добро съотношение на качество и цена. Това е много ползотворно начинание, което влияе положително на имиджа и рекламата на страната и трябва да продължи да се развива, коментира Н.Пр. г-жа Пууджа Капур.
Министър Ангелкова отбеляза и потенциала на страната ни да привлича инвестиции. Едно от предимствата на България са едни от най- ниските данъци, посочват от министерството.
Според Н.Пр. г-жа Пууджа Капур е необходимо да се търсят начини за насърчаване на пътуванията на българи към Индия. По думите й около 25 млн. индийски туристи пътуват в чужбина годишно, от които близо половината се насочват към европейски държави.
Обмисля се възможността за провеждане на дни на България в Индия и дни на Индия в България. Планира се и организация на опознавателен тур за индийски журналисти и представители на бизнеса.
Министър Ангелкова е поканила индийския посланик да вземе участие във втория конгрес на древните цивилизации през ноември 2018 г. в София. Министърът представи и инициативите на министерството по време на българското председателство на Съвета на ЕС, като първото голямо събитие е среща на министри през февруари следващата година.
От туристическото министерство посочват, че Индия е сред 50-те водещи туристически пазара за България. В периода януари-октомври на 2017 г. у нас са дошли повече от 10 хил. индийци, като се отбелязва ръст от близо 20% спрямо същия период на миналата година. През 2016 г. техните посещения са били 9900 и са се увеличили с 28% спрямо година по-рано.