Schwarz Group предложи €50 млн. на фермерите, засегнати от АЧС

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

В конфликта за справедливите цени за земеделските производители, операторът на веригите супермаркети Lidl и Kaufland иска да предостави 50 милиона евро на фермерите. С парите Schwarz Group иска да подкрепи по-специално германските фермери, които са засегнати от финансовите последици от  коронавирусната пандемия и африканската чума по свинете.

След видеоконференция между търговски компании и федералния министър на земеделието Юлия Кльокнер (CDU), Schwarz Group обеща милиони евро помощи за фермерите. От следващата година средствата ще бъдат предоставени чрез Инициативата за хуманно отношение към животните. С тази инициативата Schwarz иска да разработи как подкрепата може да бъде конкретно разпределена и как плащането трябва да бъде регулирано в детайли.

„Непосредствено разбирателство“ между търговията и селското стопанство

Видеоконференцията е организирана след демонстрации на фермери пред централните магазини в сектора на търговията с храни. След разговора Клокнер заяви, че е важно да има „непосредствено разбирателство“ между търговията и селското стопанство. “Става въпрос за повече признателност към храната и за цени, които дават възможност на нашите фермери да добавят стойност.” По-конкретно, по време на разговорите тя предложи кодекс за поведение, с който търговията определя свои собствени правила за лоялно сътрудничество.

“Търговията трябва да излезе от „постоянната нискоценова култура””

Председателят на Германската фермерска асоциация Йоахим Руквид определи предложението на Schwarz Group за милиони като „утеха“. “Това е хубав жест и знак на признателност за инициативата за хуманно отношение към животните”, каза Руквид. “Но поради продължаващата ценова война, нашите фермери губят тази сума почти всяка седмица.За да се помогне на земеделските производители в дългосрочен план, е необходим ясен ангажимент от страна на търговията да излезе от „постоянната нискоценова култура“., допълни Руквид.
ДФЗ, животни, Agrozona.bg

Грийнпийс подтикна и други оператори да се присъединят към тази инициатива

Инициативата за хуманно отношение към животните, основана през 2015 г., подпомага финансово фермерите в предприемането на стъпки, които надхвърлят законовите стандарти за благосъстоянието на техния добитък.

Грийнпийс приветства инициативата на Schwarz Group като “правилната първа стъпка”, но в същото време и поиска други търговци на храни да последват примера им. Според организацията за опазване на околната среда е необходима „промяна на системата“. “Състезанието за най-евтината храна най-накрая трябва да приключи.” Земеделските производители се нуждаят от справедливи цени от търговията и дългосрочни споразумения за покупка на по-добре направени продукти.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА