80% от производството на плода се реализира на съседния пазар
В очакване на националния празник на Мексико, 5 май, износът на авокадо в САЩ се увеличава с 33% в сравнение със същия период на миналата година, отбелязват от Freshfruitportal. Това се случва на фона на намаляването на реколтата от плода в Калифорния и нарастването на обемите на производство в Мексико.
Националният празник на Мексико е един от периодите, в които консумацията на авокадо се увеличава драстично поради приготвянето на много традиционни ястия с участие на плода. Увеличение на доставените количества авокадо бе отбелязано и по време на Супербоул в САЩ, съобщават от Мексиканската асоциация на производителите, опаковчиците и износителите на авокадо (APEAM).
В средата на април в САЩ са били доставени 78 000 тона авокадо, което е с 30% повече спрямо същия период на 2018 г. Тогава са внесени в САЩ 58730 тона от зеления плод, отбелязват от APEAM.
От асоциацията заявяват, че увеличаването на количествата се дължи и на усилената рекламна кампания в САЩ. Там се изнасят повече от 80% от производството, което се генерира в Мексико.
От APEAM съобщават, че наред със САЩ се увеличават експортираните количества авокадо и в Китай, Япония и Канада.