Бразилия едва не загуби лидерската си позиция на износител на пилешко месо в първите четири месеца на годината, съобщава Agra Europe. Скромният растеж на продажбите й беше надминат от силните продажби на САЩ. Износът на бразилско пилешко месо се увеличи само с 0.7% в периода януари-март и достигнаха 907 363 тона. САЩ почти достигна това количество с темпо на растеж от 2.7% на годишна база до 906 282 тона. Въпреки това в стойностно изражение бразилският експорт запазва значителна преднина.
Бразилия и САЩ са в битка за ключови пазари включително и в Хонг Конг, където САЩ стопи разликата с Бразилия благодарение на растеж в продажбите от 128%. Също така Америка удвои продажбите си за Обединените Арабски Емирства, подкопавайки господството на Бразилия на пазара там.
Хонг Конг надмина Тайланд като третият по големина износител на пилешко меса, като продажбите скочиха с 46% през първите четири месеца на годината. Въпреки това приходите на Тайланд бяха три пъти по-големи от тези на Хонг Конг, като повечето от тях са реализирани на евтини пазари като Виетнам.
В същото време Турция и Китай продължиха да се изкачват нагоре в класацията на световните износители на пилешко месо. През миналата година всяка от тях увеличи износа си с около 10% до 94 500 тона.