Ритейл секторът – положителни перспективи и добри отправни точки за развитие

Евелина Николова
Евелина Николова
6 Минути

В отговор на нарастващия пазар браншът отправя поглед към първото издание на #RETAIL SHOW

Безспорно един от икономическите сектори, който бележи осезаемо развитие през последното десетилетие, е този на ритейла. С приемането на страната ни в Европейския съюз през 2007 г. се постигна промяна в икономическата ситуация, която даде възможност българските представители на сектора да обърнат поглед на Запад, а големи чуждестранни играчи да отворят пазарите си за страната ни и да разкрият свои представителства тук.

„Очакванията за периода 2019-2023 г. са българският ритейл сектор да бележи ръст в редица показатели“, според специализиран доклад, изготвен от EUROMONITOR INTERNATIONAL. Сред индикаторите са нарастващият пазар на дребно, развиващият се интернет ритейл и дигиталните решения.

Съгласно проучването през разглеждания 4-годишен период, при запазване на настоящите икономически тенденции, пазарът на дребно ще бележи постоянен и последователен ръст. Ако през 2018 г. той е възлизал на около 23 млрд. лв., то очакванията са през 2023 г. пазарът да достигне 28 млрд. лв. През 2007 г., когато страната ни е приета в ЕС, секторът е възлизал на 15 млрд. лв. Това означава, че при настоящите икономически условия през 2023 г. секторът ще отбележи близо 80% ръст спрямо годината на влизането ни в европейското бизнес семейство.

Индикациите на пазара създават нужда от бизнес форум на най-високо ниво

Изложените дотук данни ясно индикират, че секторът се нуждае от бизнес форум, който да предостави цялостна платформа за представяне на иновации и среща на фирмите, които произвеждат и внасят оборудване и услуги в сферата на ритейла. В отговор на нарастващия пазар през тази година стартира първото издание на #RETAIL SHOW, което ще се проведе в Интер Експо Център.

Първото в България и Балканския регион изложение за ритейл индустрията концентрира вниманието върху сектора от 6 до 9 ноември. Събитието ще даде възможност специалистите от областта на оборудването и технологиите за ритейл сектора да представят продуктите си и да създадат нови търговски контакти с компании от България и чужбина.

„Стремителното развитие на ритейл индустрията в световен план и отражението на тенденциите в България поставят нови предизвикателства и високи цели пред производители и търговци“, коментират организаторите. И допълват, че форумът у нас ще се проведе паралелно с най-голямото бизнес събитие на годината за София – мултиизложенията МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК и САЛОН НА ВИНОТО. На последното издание 23 560 души посетиха щандовете на над 500 директни изложители, заемащи площ от 16 000 кв.м, разпределени във всичките 6 изложбени зали на Интер Експо Център.

В отговор на търсенето в сектора #RETAIL SHOW ще предложи разнообразни решения за оборудване на магазини, охладителни системи и топли витрини, POS маркетинг и дигитални решения, POS софтуер и хардуер, системи за плащане и решения за електронната търговия. Компаниите ще предложат секюрити оборудване, идеи за дизайн на магазините, визуалната търговия, за изграждането и инженеринга на пространството, управлението на складовото стопанство и веригата за доставки, както и специализирани транспортни средства.

Интернет ритейлът – развиващият се с бързи темпове дигитален канал

Един от интересните аспекти, на които ще акцентира #RETAIL SHOW, са дигиталните решения и AI и IоT услугите в сектора. Това всъщност пряко кореспондира с тенденциите и прогнозите за растеж, които различните изследвания и анализи за ритейл сектора представят.

Ръстът на този сектор у нас през 2019-2023 г. ще е изключително чувствителен по отношение на интернет ритейла и в частност – чрез използването на мобилни устройства и приложения. Очаква се играчите в сектора, включително и по-малките, да се ангажират все повече с развитието на търговските си канали в интернет, което ще доведе до по-нататъшно силно развитието на електронната търговия в България.

EUROMONITOR отделя и специално внимание на предизвикателствата пред сектора. Сред тях са демографските показатели и вътрешномиграционните процеси към градовете. Променящата се среда за развитие на пазара оказва влияние върху ритейлърите при развитието на по-ефективни стратегии и формати за достигане до потребителите. Според доклада, секторът у нас е в догонваща позиция спрямо темпове на ръст и капацитета си спрямо западните европейски партньори. А това от своя страна е ясен признак за добър потенциал на ритейл сектора и ползите за бъдещите инвеститори и нови играчи в него.

Базирайки се на доклада на EUROMONITOR INTERNATIONAL, можем да направим заключението за положителните тенденции в българския ритейл сектор.

Потенциалът, с който бранша разполага, действително дава изключителни перспективи, а възможностите на електронната търговия създават изключителна отправна точка за развитие. Това обаче поражда редица въпроси. Сред тях са: Какви ще бъдат краткосрочните и дългосрочните тенденции? По какъв начин да развием бизнеса си? Как да овладеем потенциала на ретейл сектора?

Отговорите на тези въпроси ще търсим от 6 до 9 ноември – на първото издание на изложението #RETAIL SHOW.

Евелина Николова е завършила Стопанската академия Димитър Ценов в гр. Свищов. Работи в Отдел "Реклама и Маркетинг" на Agrozona.bg от 2017 г.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА