Разширяват обхвата на груповата ушна марка при свинете

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Възможни ще бъдат промени и в размера на индивидуалните идентификационни средства

Груповата ушна марка ще може да служи за идентификация и на свине от стопанства с 11 бр и повече свине-майки, които трябва да стигнат до кланица, но се налага да преминат през последващ технологично свързан обект, е една от промените в Наредба № 61 от 2006 г. за условията и реда за официална идентификация на животните, за които не са предвидени изисквания в Регламент на Европейския съюз. Според документа промените се налагат тъй като при нужда от епизоотично изследване животните трябва да бъдат индивидуално идентифицирани. Промените налагат още промени и в Наредба № 6 от 2013 г. за изискванията към средствата за официална идентификация на животните и използването им, условията, реда и контрола по събиране, въвеждане, поддържане и използване на информацията в Интегрираната информационна система на Българската агенция по безопасност на храните (обн., ДВ, бр. 90 от 2013 г.) относно уеднаквяване на терминологията и прецизиране на изискванията към електронните комплекти идентификатори за едри и дребни преживни животни. Съгласно сега действащата редакция, средствата за индивидуална и групова идентификация на свине трябва да отговарят на определени минимални и максимални размери. Определянето само на минимални размери би позволило да бъдат използвани и по-големи ушни марки, предлагани например при дребни преживни животни, което би позволило по-добро унифициране на предлаганите на пазара средства за идентификация и в случай на доставка на по-големи партиди от страна на производители или търговци на средства за идентификация – прогнозно намаляване на тяхната стойност. В случаите на идентификация на прасета в по-кратък срок след тяхното раждане по преценка на стопанина могат да бъдат използвани по-малки идентификатори, предвид съразмерност с ушите на приплодите и спазване на изискванията за хуманно отношение към тях.

Промените в Наредба 61 се обсъждат обществено до 8 февруари 2021 г.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА