„Инициативата „Избирам 380” идва в точния момент, в който ще бъде полезна и за потребителите, и за производителите на българска храна”, коментира в интервю за „Агрозона” изпълнителният директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) проф. Паскал Желязков. „Ситуацията, в която ни постави пандемията COVID-19, помага да направим важни изводи във всяка сфера на обществения живот. Да потърсим решения, дори извън традиционните. Производството, реализацията и контрола на български хранителни стоки – от плодове и зеленчуци, през мляко и млечни продукти до месо и месни, не само не са изключение, но са от жизнена важност за преодоляване на икономическите и социалните трудности, които вирусът създава”, допълни той.
Какви мерки предприе БАБХ по отношение на улесняването на директните доставки от производители към потребители на храна, как се осъществява контролът и могат ли клиентите да са спокойни за храната, която слагат на масата си, ще научите още от интервюто с проф. Паскал Желязков в новия брой на списание „Агрозона” през юни.
„Избирам 380” е кампания на Асоциация на земеделските производители в България (АЗПБ) и Agrozona.bg, чиято идея е промяна на потребителските навици и насърчаване консумацията на български продукти в търговските вериги. Кампанията се провежда с институционалната подкрепа на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ), БАБХ и много общини в страната.
Всичко за кампанията можете да намерите тук: https://izbiram380.agrozona.bg/