Продажбите на органични храни в Дания бележат ръст със 17,8% през първото полугодие на 2016 в сравнение със същия период на предходната година. Този резултат е продължение на тенденцията на значителния ръст с 12%, реализиран през 2015 г.
Растежът се дължи на продажбите в големите търговски вериги, които все повече увеличават асортимента си от органични продукти, според анализаторите на маркетинговата компания Nielsen. Датчаните вече масово предпочитат органични продукти, поради което за магазините вече е конкурентно предимство да предлагат органични продукти.
В топ 5 на най-бързо разрастващите се сегменти на пазара за органични продукти са зеленчуците с продажби за 170 млн. датски крони, плодовете със 107 млн. датски крони, следвани от яйцата, млечните продукти и сокове за 30 млн. датски крони.