Зърнените култури имат най-голямо тегло в общия трафик на пристанище Констанца, което затвърждава позицията си на най-важното в Европа за този вид стоки.
Трафикът на стоки, регистрирани през пристанище Констанца през първите 11 месеца на 2022 г., отбеляза увеличение от около 10% в сравнение с 2021 г., която на свой ред беше рекордна година.
Пристанището на Констанца изигра стратегическа роля тази година, след избухването на войната в Украйна, за транзита на стоки от и към тази страна, така че публичните власти и частните компании направиха огромни инвестиции в румънското пристанище, според adevarul.ro.
„Въз основа на резултатите досега, 2022 г. представлява за пристанище Констанца година с нов исторически рекорд за трафик“, каза Флорин Визан, генерален директор на CN APM.
Зърнените култури са основните стоки, преминаващи през пристанище Констанца
Според данните зърнените култури представляват групата стоки с най-голямо тегло в общия трафик, над 30%, пристанище Констанца, което затвърждава позицията си на най-важното в Европа за този вид стоки.
Количествено трафикът на зърно за първите 11 месеца е 22,4 млн. тона.
Основните дестинации за доставките на зърно са Египет, Йордания, Филипините, Саудитска Арабия, Испания, Турция, Израел, Судан и Тунис.
Според CN APM структурата на превоза на стоки през румънските пристанища остава същата като миналата година, като тежестта е значително променена. На първо място са зърнените храни, следвани от суровия нефт, различни стоки, нефтопродукти, желязна руда, торове.
От общия трафик, от близо 70 млн. тона стоки, вносът представлява над 23 млн. тона, износът над 22 млн. тона, транзитът – 20,5 млн. тона.
Страните водещи вносители са: Турция, Бразилия, Гърция, Грузия, Украйна, Италия. Що се отнася до износа, първите страни са: Египет, Испания, Турция, Йордания, Иран, Холандия, Алжир, САЩ, Мароко.
Пристанище Констанца има стратегическа роля
От началото на войната до днес общият трафик на стоки е около 10 милиона тона стоки, от които трафикът на зърно регистрира 7 милиона тона. Тази година правителството на Румъния и пристанищната администрация са инвестирали стотици милиони евро за увеличаване на капацитета на пристанището, а частните компании с пристанищна дейност също са увеличили инвестициите си.
Става въпрос за рехабилитация на железопътната инфраструктура в рамките на пристанището, пътната инфраструктура, но и проекти за модернизиране на електроразпределителната инфраструктура и обществените услуги. В същото време в областта на частните инвестиции се изграждат RORO терминал и товарен терминал в пристанище Констанца, проект на стойност 75 милиона евро, изпълняван от компанията DP World.