Преработватели: Потребителят не може да плати по-високата цена на продукта

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

„Хранителната и питейна индустрия е подложена на ценови натиск както от повишаващите се цени за транспорт и логистика, така и от увеличението на цените на основни суровини (местно производство и от внос), материали и опаковки, допълнителните разходи за осигуряване на безопасни условия на труд в условията на пандемията от COVID-19. Това неминуемо рефлектира върху себестойността на произвежданите у нас храни и напитки, а в същия момент потребителят е в невъзможност да плати по-високата цена.”, коментира за „Агрозона” инж. Антоанета Божинова, изпълнителен директор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ).

„За всички български производители пандемията от COVID-19 създаде огромни затруднения при производството и предлагането на произведените от тях продукти както на вътрешния, така и на външния пазар. Хранително‐вкусовата индустрия е пряко свързана с туристическия бранш, със заведенията за обществено хранене, ресторантите, хотелите и редица други обекти с напълно преустановена доскоро дейност и при тези канали за дистрибуция се отчита силен спад на реализиция.”, допълни тя.

По данни на СППЗ обемът на промишленото производство в консервната промишленост през 2019 г се е увеличи с 2.6% спрямо 2018 г. нараснал е и оборотът от продажби на стоки и услуги в сектора с 5.4%. По предварителни данни от НСИ за 2019 г са преработени малко над 49 хил. тона зеленчуци и над 48,2 хил. тона плодове. Произведени са 139 111 тона консервирани растителни продукти.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА