Потребителското търсене на храни, произведени от малки и средни земеделски производители, в последните години се очертава като устойчива тенденция в България. Предлагането от фермери, които искат да стигнат директно до крайните потребители, също се увеличава. Къде и как тези страни се срещат? Кои са съществуващите и работещите модели за директна връзка? Какво е финансирането за така наречените “къси вериги на доставка на храни” в Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г.?
Акценти в дскусиите по време на събитието ще бъдат тенденциите и международните практики при късите вериги на доставкищ, същността на солидарното земеделие, нагласите на българските потребители към фермерските храни, възможностите за финансиране по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, съществуващите и планираните законови регулации.
Ще бъдат представени основните действащи модели в България при фермерските пазари, онлайн търговията с ферменски храни, доставките за бизнеса.
Предвидени са и дискусии за облика и организацията на фермерския пазар, както и за ползите и ефектите от директната връзка между фермера и потребителя и затова как тя може да бъде скъсена
Конференцията е с в2в насоченост, но поради естеството си темите са интересни и за крайни потребители.
Конференцията “Фермерските храни” е част от проекта CAP for CAP (Creating Amazing Publicity for Common Agricultural Policy – Популяризиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз), изпълняван от „Икономедиа“ с финансовата подкрепа на Европейския съюз.