Потребителите в България пазаруват по брошури

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Какво точно правите с брошурите на търговските вериги, които получавате в пощенските си кутии? Използвам ги за пазаруване, са казали 20.7% от българите, анкетирани през юни от агенция Focus в рамките на проучването Leaflet Research Study, предава “Регал”. Годишното изследване LeReS се провежда от агенцията в десет държави с цел да анализира подробно употребата и значението на промоционалните брошури. Тазгодишното издание е първото, проведено онлайн. В България са интервюирани 500 души. 

На същия въпрос – какво точно правите с брошурите, 54.7% са казали, че ги преглеждат внимателно, и 21.5% – че ги прелистват. Едва 3% от запитаните са заявили, че не ги използват. В тези рамки 2.6% ги изхвърлят, без да ги погледнат, а 0.5% ги дават на други хора.

На въпроса как използват брошурите – по различните търговски канали, 59% от запитаните са отговорили, че конкретно брошурите на хранителните магазини използват за пазаруване.

Най-промотирани при храните са пресните продукти, и по-точно категориите “месо/месни продукти”, следвани от “захарни/шоколадови изделия/снаксове” и “млечни продукти”. Интересен е фактът, че на въпрос кои оферти са най-привлекателни и атрактивни респондентите са посочили на първо място “плодове и зеленчуци”, каза Роналд Луисер, изпълнителен директор и партньор във FOCUS Research SouthEast.  Не са малко и хората, които предпочитат офертите за “почистващи препарати” и “козметика”.

На база тазгодишното изследване LeReS може да се заключи, че онлайн анкетираните желаят да получават отпечатани брошури. От запитаните 77% са заявили, че предпочитат хартиените брошури на хранителните магазини пред дигитални. При това в тези си предпочитания анкетираните малко се различават по пол и възраст.

Бих разглеждал брошура на хранителен магазин онлайн – на настолен компютър, лаптоп или през мобилен телефон, са казали едва 25% от хората на възраст до 34 години, 20% от 35 до 54 години и 23% над 55 години. Всичко това означава, че онлайн, разбира се, играе роля. Все още обаче потребителите предпочитат да държат принтирана брошура, която могат да разлистват и да си отбелязват.

Сред другите въпроси в проучването са: Кой вид медия ви мотивира за пазаруване? Кой получава брошурите? Кои брошури? Кой е най-предпочитаният формат брошура? Колко страници трябва да има идеалната брошура? Какво всъщност трябва да е съдържанието на брошурата?

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА