Половината от виното, произведено в България, се продава, а основните пазари са Русия, Полша, Чехия, Великобритания и Германия, които са традиционните вносители от десетилетия, съобщава Радослав Радев, председател на Националната лозаро-винарска камара пред БТА. Той посочва, че страната ни трябва да работи за оптимизиране на продажбите на тези пазари и най-вече за пробив в по-високи ценови сегменти.
Като важна цел Радев посочва осигуряването на трайното присъствие на българската напитка от грозде в САЩ, Канада, Китай и Япония, където до момента страната ни е реализирала само спорадични продажби. Заради неблагоприятните климатични условия производителите у нас имат по-слаба реколта от грозде тази есен. По прогнозни данни набраните количества грозде са около 200 хил. тона, уточнява Радев. Въпреки по-скъпата суровина не се очаква поскъпване на виното, тъй като производителите имат запаси от предишни години, каза той.