Пазарът на биопродукти в ЕС нараства, вносът намалява

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Докато пазарът на биологични продукти в ЕС нараства като цяло, вносът на биологична земеделска продукция леко е намалял между 2019 и 2020 г. По отношение на продуктовите категории вносът на органични тропически плодове и ориз се е увеличил. Тези увеличения обаче са компенсирани от спада на вноса на други зърнени култури, кюспета и захар. Това са сред основните констатации, направени в анализа на Европейската комисия, озаглавен „Вносът на биологични земеделски хранителни продукти – ключови развития в ЕС през 2020 г.

През 2020 г. ЕС е внесъл 2,79 милиона тона биологични храни, което представлява спад с 1,9% в сравнение с 2,85 милиона тона, внесени през 2019 година. Зърнените култури, растителни масла и маслодайни семена, захари, мляко на прах и масло, сурово кафе и какао представляват 48% от вноса през 2020 г. като обем и 29% като стойност. Що се отнася до другите първични продукти – включително месни продукти, плодове, зеленчуци, кисело мляко и мед, те представляват 42% от вноса като обем и 53% като стойност.

По отношение на дестинациите, най-големият обем органични продукти все още навлиза в ЕС през Холандия, с 31% от вноса. Следват Германия, Белгия и Франция, като съответно 18%, 11% и 10% от биологичните продукти се внасят от държави в ЕС. Основните търговски партньори по отношение на вноса на биологични продукти в ЕС са Еквадор (12%), Доминиканската република (9%), Китай (8%) и Украйна (8%). Десетте най-големи страни за износ на биологични продукти за ЕС представляват 64% от биологичния внос през 2020 г. Що се отнася до продуктовите категории, най-голямата категория са тропическите плодове, ядките и подправките, представляващи 30% от обема или 0,84 милиона тона, последвани от кюспе ( 8% или 0,23 милиона тона), захар от цвекло и тръстика (7% или 0,19 милиона тона) и зеленчуци (5% или 0,15 милиона тона).

Повече данни за вноса на биологични продукти от ЕС и ключови развития в сравнение с 2019 г. са на разположение в Кратката информация за пазара.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА