Пазарът на биологични храни и напитки се очаква да нарасне с 14% до 2021 г. Това сочат данни от проучване на пазара според великобританския анализатор Technavio. Основната причина са иновациите в продуктите, както и култивирането на нови сортове плодове и зеленчуци.
“Съществуват множество малки и международни марки, предлагащи био продукти. Пазарът е конкурентен, което е добре за потребителите“, казва един от водещите анализатори в Technavio. “За да поддържат пазарния си дял и да задържат клиентите си, продавачите се опитват да пуснат новаторски хранителни продукти. Производителите разработват нови видове биологични храни, като формулират нови комбинации от съставки и аромати“, допълва той. Друг пазарен трик, допринасящ за растеж на пазара на био храни и напитки, са маркетинговите стратегии и добрата реклама. Чрез именно такива методи био виното е хит в Бразилия и Мексико.
Друг чист продукт, който се радва на завиден пазарен растеж, е бебешката храна. Редица американски звезди, се доверяват на марки, гарантиращи чистотата и качеството на детската храна. Според проучвания до 2020 г. глобалният пазар на органичните бебешки храни ще достигне 5,6 милиард, което е 10,5% растеж. Био пазарът се разпростира с голяма сила и в козметиката. Според американски всекидневник прогнозираният пазарен дял до 2024 г. е от 30%. Разбира се, храните и напитките от щанда с надпис “БИО”, са добри за здравето ни, но често действат зле на семейния портфейл. Все още екологичните продукти са на високи цени и не са по джоба на всеки.