Отворен е приемът на програми за реклама на храни от ЕС

Агрозона
Агрозона
3 Минути

 

Европейската комисия обяви днес покани за подаване на програми за реклама на селскостопански продукти в ЕС и извън него. Общо 191,6 млн. евро са отпуснати за програми за насърчаване през 2019 г., включително 181,6 млн. евро за съфинансиране на програмите и още 10 млн. евро в случаи на смущения на пазара. Средствата през 2018 г. са 179 млн. евро. Програмите могат да обхващат широк кръг от области като здравословно хранене и специфични пазарни сектори.

89 милиона евро ще бъдат използвани за кампании в страни с голям потенциал за разрастване като Канада, Китай, Колумбия, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Част от средствата ще бъдат насочени за популяризирането на специфични продукти, като трапезни маслини.

При промоционалните програми, предназначени за ЕС, акцентът е върху кампании, които насърчават различните схеми и етикетите за качество на ЕС, включително защитено наименование за произход, защитени географски указания и гарантирани традиционни специалитети, както и биологични продукти. Освен това, част от финансирането е предназначено за определени специфични сектори като ориз, произведен по устойчив начин, трапезни маслини, говеждо и телешко месо, както и пресни плодове и зеленчуци.

По поканата за финансиране, обявена днес, могат да кандидатстват редица организации, например търговски организации, организации на производители и органи за хранително-вкусовата промишленост, които отговарят за дейностите по популяризиране. Така наречените „прости“ програми могат да бъдат подадени от една или повече организации от една и съща държава от ЕС. „Широкообхватните“ програми могат да се подават от най-малко две национални организации от поне две държави-членки или от една или повече европейски организации. Последвалите кампании обикновено продължават три години.

Предложенията трябва да бъдат представени до 16 април 2019 г. чрез специалния портал. След като направи оценка, Комисията ще обяви бенефициерите през есента.

Изпълнителната агенция на ЕС за потребителите, здравето, земеделието и храните (CHAFEA), предоставя редица инструменти, за да помогнат на кандидатите да представят успешно своите предложения. Повече информация ще бъде предоставена по време на поредица от „информационни дни“, които ще вземат участие в целия ЕС. Европейският информационен ден ще се проведе в Брюксел на 7 февруари, отворен за всички потенциални бенефициенти, рекламни агенции и национални органи.

Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА